Flexibel en meertalig platform voor de lekkerste Trappist van Nederland
De populariteit van speciaalbier blijft toenemen. Zowel in Nederland als buiten onze landsgrenzen. La Trappe wilde een schaalbaar en toekomstproof merkplatform ontwikkelen ter ondersteuning van hun lokale en internationale merkbeleving.
Uitdaging
Met welk doel bezoekt een consument onze website? En wat zijn onze communicatie doelstellingen als merk, organisatie en echte Trappist? Een pragmatisch ‘discovery traject’ gaf antwoord op deze vragen. Zo ontstond een website concept en een platte structuur die zich laat vangen in een 3-tal toptaken: de Trappistenbieren, een bezoek brengen aan en het verhaal van La Trappe.
Concept
De ultieme beleving van het merk ervaar je door een proeverij of excursie. Om dit proces te optimaliseren ontwikkelde La Trappe de mogelijkheid tot het online reserveren en betalen van een excursie of proeverij. De bezoeker heeft realtime inzicht in de beschikbaarheid op basis van taal, aantal personen, datum en voorkeurstijd. Daarnaast kan men aangeven of er personen onder de 18 jaar in het gezelschap zijn. Na afronding en betaling ontvangt de bezoeker een voucher als toegangsbewijs op de dag zelf. Liever een excursie of proeverij cadeau doen? Daarvoor ontwikkelde La Trappe we een online bestelstraat voor cadeaubonnen.
Realisatie
La Trappe is wereldwijd verkrijgbaar. Vandaar bij aanvang de wens voor een meertalig platform. De website is momenteel in 7 talen beschikbaar. De content & CMS architectuur stelt de editor eenvoudig in staat op één plek generieke data te beheren. Denk aan de productinformatie, maar het geeft ook de flexibiliteit om per land andere content aan te bieden en te voldoen aan lokale behoeften en regelgeving rondom alcohol.