Het digitaal verhaal van Mederi
In 2018 was Mederi met maar liefst 1000 zorgverstrekkers de grootste dienst thuisverpleging met zelfstandige praktijken in België. Dat vierden ze met een leuk event én een nieuwe website. Ook de administratie en communicatie met hun zelfstandige praktijken wilden ze onder handen nemen. De oplossing? Een online portaal waar alle waardevolle informatie snel terug te vinden is!
Een uitgebreide maar overzichtelijke website
Mederi koos voor onze full service aanpak. Dat betekent dat het digital agency instond voor zowel de strategie, het design, development, copywriting als de digitale marketing van Mederi.
Starten deden we met het uitdenken van een langetermijnstrategie. Daarna volgde het design en werd er aan de hand van een uitgebreide keyword audit nieuwe of herschreven content voorzien.
Aangezien Mederi.be een relatief grote website is én er gezocht werd naar een veelzijdig CMS, werd er gekozen voor Kentico. Kentico bezit namelijk ook heel wat marketing (automation) mogelijkheden en de content is eenvoudig aan te passen via de gebruiksvriendelijke interface.
Multifunctioneel portaal
Het tweede onderdeel van dit project was het MyMederi portaal. Het portaal bevat een schat aan waardevolle en unieke informatie voor elke aangesloten zorgverstrekker en praktijkcoördinator. Hier kan je belangrijke, individuele documenten raadplegen (betalingsoverzichten, praktijkprestatieoverzichten…), je inschrijven voor Mederi- of externe opleidingen, gepersonaliseerde nieuwtjes volgen via jouw eigen feed en nog zoveel meer.
Ook werd er een functie geïmplementeerd om documenten digitaal te ondertekenen via Verifieer. Je hoeft dus niet alles af te printen en opnieuw in te scannen. Door het automatisch creëren van pdf’s werd de data van de inschrijvingen via Kentico bijvoorbeeld gebruikt om opleidingsattesten te versturen naar de juiste persoon bij het succesvol afronden van een opleiding.
Koppeling MyMederi & Teamleader via SafeConnect
Aan de hand van SafeConnect maakten we een koppeling tussen het MyMederi portaal en het CRM ‘Teamleader’. Zo wordt de data van het ene platform automatisch overgedragen naar het andere platform. Je voorkomt dus dubbel werk en wint tijd.
Content is key, activation is critical
Eenmaal alles op poten stond, was het tijd om de nieuwe website en het portaal in de spotlight te zetten. Via verschillende kanalen werd er campagne gevoerd, met steeds een andere doelgroep in het achterhoofd. Zo werden er mailings verstuurd, die rechtstreeks opgesteld kunnen worden binnen Kentico. Handig, want zo hoef je geen apart mailingprogramma te voorzien. Ook werd er campagne gevoerd via Facebook, LinkedIn en Google.
Al deze verschillende advertenties kwamen terecht op de landingspagina die speciaal voor die doelgroep of onderwerp werd gemaakt. Het resultaat mocht er zeker zijn en de conversies liepen snel op. Een win-win situatie dus 😉
De zorgverstrekkers mee aan boord dankzij een roadshow in Vlaanderen
Het MyMederi portaal mag nog zo ingenieus zijn. Wanneer het niet wordt gebruikt door de doelgroep (de aangesloten zorgverstrekkers), dan is het niet geslaagd. Daarom organiseerden we samen met Mederi verschillende roadshows in West- en Oostvlaanderen, Antwerpen, Limburg, Vlaams-Brabant en in Brussel. Daarbij waren telkens een 30- tot 50-tal zorgverstrekkers aanwezig, samen met de provincieverantwoordelijke van Mederi.
Het doel dat voor ogen stond: de meerwaarde van het platform aantonen en de zorgverstrekkers meteen onboarden. Dit gebeurde door ze ter plekke een account te laten aanmaken en te anticiperen op de eerste vragen die ze hadden.
Dit initiatief bleek een succes, want drie weken nadien werd het platform al door 800 van de 1200 zorgverstrekkers actief gebruikt.