- Digital Champs Cases
- Borgerhoff & Lamberigts - een open boek vol integraties op maat
Borgerhoff & Lamberigts - een open boek vol integraties op maat
Iets meer dan een maand geleden was de lancering van de nieuwe Borgerhoff & Lamberigts website. Deze vooruitstrevende uitgever verlangde naar een nieuwe, gepersonaliseerde e-commerce oplossing die volledig klaar was voor een overgang naar een hybride aanbod. Bits of Love ging de uitdaging aan en zorgde voor een nieuw platform met een integratie en mix van interessante content en producten, merken, diensten en auteurs. Deze eerste launch is nog maar het begin van een doordachte digitale strategie.
Borgerhoff & Lamberigts
Borgerhoff & Lamberigts is een uitgeverij en productiehuis uit België dat veel verticale groei kende in de afgelopen jaren. Als uitgever van boeken, ligt hun focus vooral op kwalitatieve non-fictie auteurs, met een sterke niche in wetenschappelijke en educatieve uitgaven onder Owl Press. Borgerhoff & Lamberigts is tevens actief als digital agency met digitale merken zoals TAGMAG (met Bits of Love!) en Nooit Meer Diëten en als producer voor programma’s voor VRT, Eén & Canvas. Dit groeiend assortiment van producten en diensten vereisen een nieuwe en geoptimaliseerde website dat alle aspecten van dit bloeiende bedrijf omvat.
In contrast met de groei van hun merk en de populariteit van hun producten, kende het vorige platform grote problemen met online sales. Als onderdeel van ons uitgebreide discovery traject legden we alle obstakels op technisch vlak en gebruikersvlak bloot en werkten we samen aan een nieuwe digitale strategie. Deze strategie werd uiteindelijk vertaald in doelgerichte metrics en KPI's. Op basis van deze prioriteiten maakten we visuele prototypes voor gebruikerstesten.
Solution
Stijlgids & design system
Op basis van hun bestaande logo creëerden we een volwaardig design system dat kan worden uitgebreid en uitgebouwd in functie van alle andere digitale producten en aanbiedingen (bv. cursussen, nieuwsbrieven, platforms,...) voor de best mogelijke customer experience.
User journey & UX
Naast vijfentwintig genres en een gecureerde bestsellerpagina biedt de website ook een dynamisch startscherm dat rekening houdt met thema's als Moederdag, Kerstmis of Valentijn. Het efficiënte en geïntegreerde content management systeem verbetert de klantervaring zonder het team van Borgerhoff & Lamberigts extra te belasten. Tot slot hebben we de check-out flow grondig herzien en geoptimaliseerd voor een succesvolle conversie naar e-commerce.
E-commerce op maat met Craft Commerce
We integreerden naadloos digitale diensten, zoals webinars of coaching nieuwsbrieven, in de nieuwe website. Om dit te bereiken besloten we hun vorige Shopify webshop te vervangen door een betere en meer optimale Craft Commerce webshop. Een belangrijke reden voor deze beslissing was de meer content-gedreven aanpak en het aanpassingsvermogen van Craft Commerce. Waar Shopify ons beperkt in het creëren van extra pagina's, kunnen we met Craft Commerce aangepaste pagina's en content ontwerpen en implementeren.
Daarnaast ondersteunt CB Logistics de nieuwe storefront dankzij een integratie op maat. Deze expert in boekendistributie in België en Nederland zorgt voor snelle boekleveringen. De integraties met Klaviyo en Make maken bovendien geautomatiseerde marketing- & verkoopprocessen mogelijk voor Borgerhoff & Lamberigts.
Resultaten
Wij beschouwen de soft launch van de splinternieuwe Borgerhoff & Lamberigts website alvast als een succes. De reacties van de consumenten waren enerzijds heel positief. Anderzijds zien we dat content management bij Borgerhoff & Lamberigts zeker 70% efficiënter verloopt. Onze samenwerking gaat echter verder dan de lancering van deze website. Bits of Love ontwikkelde een digitale strategie voor Borgerhoff & Lamberigts en zal hun digitale partner blijven om de vooropgestelde doelen te bereiken.
Benieuwd naar meer? Lees hier onze volledige case of volg ons op Facebook, LinkedIn of Instagram!
0 réactions