Resultaten Matrix-studie: Bijna de helft van mediabestedingen is voor digital

Resultaten Matrix-studie: Bijna de helft van mediabestedingen is voor digital

24 juni 2022

Op 22 juni gaf BAM ruimte aan de presentatie van de 12de Matrix-studie (in opdracht van BAM en de DMA, in samenwerking met UMA).

Digital betrof 49% van de reclame-investeringen in het afgelopen jaar“, vertelt Stéphanie Radochitzki (IPG Mediabrands). Dat aandeel groeit tot zo’n 60% als we alleen de adverteerders met kleinere budgetten (minder dan 500.000 euro) in beschouwing nemen.

Het globale aandeel van digital in 2021 groeide onder invloed van de Covid-periode (ongeacht budgetgrootte, en ongeacht of de investering via een agentschap verliep of de campagne rechtstreeks werd aangekocht). Een groei van wel 28% ten opzichte van 2020: waar er in 2020 nog voor 732 miljoen euro was geïnvesteerd in digital, werd dat in 2021 een bedrag van 936 miljoen euro. “Het was een relatief goed jaar voor digital. Andere media hadden het moeilijker“, vat Luc Eeckhout (Phimedia) deze evolutie samen.

Lees het volledige persbericht.

Tags:

Website created and supported by Starring Jane & Procurios
Sluiten