Think Tomorrow met Drisag en Studio Emma met Zelfbouwmarkt pakken de titel Website en Webshop van het Jaar
6 december 2024
De Website van het Jaar is gekend:
Drisag, bekend als high-end office inspirators, transformeert saaie werkplekken in inspirerende ruimtes. Hun kantoor, als een wandelend Pinterestbord, moest ook online diezelfde creatieve sfeer uitstralen. Daar slaagde Think Tomorrow met glans in!
De Digital Champs & Impact Awards bekronen de meest impactvolle digitale projecten. Naast de Digital Champs Awards voor de meest impactvolle websites, webshops, apps en campagnes, reikte FeWeb ook de Digital Impact Awards uit voor de meest impactvolle digitale transformatie-projecten.Het digitaal transformatieproject met de meeste impact voor kmo’s gaat dit jaar naar het digitaal ecosysteem van ZOUTMAN dat de all-in-one partner Make It Fly ontwierp!
De Digital Champs & Impact Awards, georganiseerd door FeWeb in samenwerking met Sirris en Unizo, bekronen de digitale expertise van agencies en professionals in het realiseren van klantuitdagingen. De Digital Impact Awards werden uitgereikt naast de Digital Champs Awards, een initiatief van FeWeb.Lees meer over "Het digital ecosystem van ZOUTMAN door Make It Fly wint Digital Impact Award"
Belgische media en reclamemakers slaan handen in elkaar tegen internationale concurrentie
5 december 2024
Belgische mediabedrijven, adverteerders en agentschappen willen beter onderling samenwerken om een vuist te maken tegen internationale digitale platformen. Daarvoor zien ze verschillende mogelijkheden, zoals de lokale eigenheid van het Belgische medialandschap beter exploiteren en sterke zelfregulering.
Online aankopen? Dit zijn je rechten
5 december 2024
Uit de Belgian Digital Economy Overview blijkt dat drie op de vier Belgen in 2023 online een product of dienst kocht. Het gaat dan vooral over kledij (45 % van de Belgen), tickets voor een evenement (27 %) en verblijfsaccomodaties (25 %). Maar wat doe je als het misloopt? Kom alles te weten in acht vragen.
Geen alcoholreclame meer op TikTok en Snapchat
29 november 2024
Strengere maatregelen in de strijd tegen alcoholmisbruik, met een sterke focus op jongeren. Het vernieuwde Convenant ziet strenger toe op sociale media die geen leeftijdsgebonden filters aanbieden zoals vandaag het geval is bij TikTok en Snapchat. Daarnaast komt er een verbod op reclameborden in een perimeter van 150 meter rond scholen en zal de slogan ‘Alcoholmisbruik schaadt de gezondheid’ voortaan prominenter in beeld komen. Op die manier nemen de Raad voor Reclame en de sector hun verantwoordelijkheid om jongeren beter te beschermen tegen alcoholmisbruik.
Lees meer over "Geen alcoholreclame meer op TikTok en Snapchat"
Research: Hoe kijken digitale communicatie professionals naar AI
25 november 2024
Artevelde Hogeschool onderzocht hoe Vlaamse communicatieprofessionals, designers en journalisten omgaan met de snelle ontwikkeling van AI, en generatieve AI in het bijzonder. Hoe passen ze het zelf toe? Hoe zien ze hun sector veranderen? Welke bedenkingen en kanttekeningen plaatsen zij daarbij? De AI Media Barometer biedt een eerste inzicht.
Lees meer over "Research: Hoe kijken digitale communicatie professionals naar AI"
60 inzendingen voor de Digital Champs & Impact Awards 2024
15 november 2024
De knapste digitale projecten van het afgelopen jaar staan in de schijnwerpers bij de Digital Champs & Impact Awards. In totaal dingen 60 cases in 10 categorieën mee naar de felbegeerde awards. De Jury gaat aan de slag. Erika Van Tielen brengt het verdict tijdens de awardshow op 5 december dat plaats heeft op het Marketing Congress.
Lees meer over "60 inzendingen voor de Digital Champs & Impact Awards 2024"
Research: Hoe kijken digital designers naar AI
15 november 2024
Artevelde Hogeschool onderzocht hoe Vlaamse communicatieprofessionals, designers en journalisten omgaan met de snelle ontwikkeling van AI, en generatieve AI in het bijzonder. Hoe passen ze het zelf toe? Hoe zien ze hun sector veranderen? Welke bedenkingen en kanttekeningen plaatsen zij daarbij? De AI Media Barometer biedt een eerste inzicht.
Lees meer over "Research: Hoe kijken digital designers naar AI"
Whitepaper: de impact van AI op influencer marketing
15 november 2024
FeWeb-lid Stellar Tech onthult in zijn nieuwe whitepaper de impact van AI op influencer marketing waarbij er ingezoemd wordt op de opportuniteiten, de ethische vraagstukken en de toekomstige uitdagingen. Deze analyse komt op een cruciaal moment, met name de invoering van de Europese AI Act en de explosieve groei van generatieve AI-tools die de praktijken in de sector fundamenteel veranderen.
Lees meer over "Whitepaper: de impact van AI op influencer marketing"
Dat e-invoicing o.a. via het Peppol-netwerk een impact heeft op je e-commerce projecten is duidelijk. Maar welke impact precies en hoe je je hier op voorbereidt, dat vragen we aan Sven Dauwe. Vanuit zijn digital agency achtergrond startte hij het e-invoicing platform Nymus uit de grond. Herbekijk de online FeWeb MeetUp over e-invoicing.
Lees meer over "Video: welke impact heeft e-invoicing op jouw digitale projecten?"
- Vorige pagina
- 1
- 2
- 3
- 4
- ...
- 35
- Volgende pagina