Whitepaper: de impact van AI op influencer marketing
15 november 2024
FeWeb-lid Stellar Tech onthult in zijn nieuwe whitepaper de impact van AI op influencer marketing waarbij er ingezoemd wordt op de opportuniteiten, de ethische vraagstukken en de toekomstige uitdagingen. Deze analyse komt op een cruciaal moment, met name de invoering van de Europese AI Act en de explosieve groei van generatieve AI-tools die de praktijken in de sector fundamenteel veranderen.
"AI is niet de toekomst van influencer marketing, het is het heden"
Dat verklaart Sarah Levin Weinberg, medeoprichter en CMO van Stellar. "De echte vraag is niet meer of we AI moeten integreren, maar hoe we de mogelijkheden optimaal kunnen benutten en het tegelijkertijd op een ethische en verantwoordelijke manier kunnen gebruiken"
Deze whitepaper, voortgekomen uit een samenwerking tussen technische experts en prominente spelers in de industrie, behandelt onder andere:
- De huidige staat van AI in influencer marketing
- De kansen geboden door predictieve en generatieve AI
- Ethische vraagstukken en grenzen die niet overschreden mogen worden
- De impact van de Europese AI Act op de praktijken in de sector
Deze whitepaper is gebaseerd op exclusieve getuigenissen van industrieleiders:
- Mohamed Mansouri, Voorzitter, ARPP
- Raphaël Demnard, CEO, Webedia Creatorz
- Cécile LePrince, General Manager, Publicis Everyday
- Manuel Diaz, CEO, Influx Agency
- Romain Lanéry, content creator Youtube/Instagram
- Ben Gib, content creator Youtube/TikTok
- Rémy Bigot, Influencer B2B et Fondateur IA Inside
- Anne Kerdi, virtual influencer
- Anthony Rochand, B2B Influencer en Founder Les Experts du Web (LEW)
- Elisabeth Bungeneers, Business Manager Influencer Marketing, Roularta Media Group
- Sylvain Duckers, CTO, Stellar Tech
Download de whitepaper: