Think Tomorrow met Drisag en Studio Emma met Zelfbouwmarkt pakken de titel Website en Webshop van het Jaar
6 december 2024
De Website van het Jaar is gekend:
Drisag, bekend als high-end office inspirators, transformeert saaie werkplekken in inspirerende ruimtes. Hun kantoor, als een wandelend Pinterestbord, moest ook online diezelfde creatieve sfeer uitstralen. Daar slaagde Think Tomorrow met glans in!
De Digital Champs & Impact Awards bekronen de meest impactvolle digitale projecten. Naast de Digital Champs Awards voor de meest impactvolle websites, webshops, apps en campagnes, reikte FeWeb ook de Digital Impact Awards uit voor de meest impactvolle digitale transformatie-projecten.
De Website van het Jaar is gekend:
Drisag, bekend als high-end office inspirators, transformeert saaie werkplekken in inspirerende ruimtes. Hun kantoor, als een wandelend Pinterestbord, moest ook online diezelfde creatieve sfeer uitstralen. Daar slaagde Think Tomorrow met glans in!
Samen met Studio Emma ontwikkelde Zelfbouwmarkt een volledig nieuwe webshop, gebouwd op het innovatieve Shopware-platform. Deze stap markeert niet alleen de evolutie van hun e-commerce, maar toont ook de expertise van Studio Emma als Shopware-partner. De inspanningen worden bekroond met de Award Webshop van het jaar.
Digitale toegankelijkheid
De Jury benadrukte het belang van de digitale toegankelijkheid van sites en apps. Het is een vast criterium bij de beoordeling van de inzendingen.
Met de be.brussels website gemaakt iO, wordtalvast het goede voorbeeld gegeven. Zij winnen terecht de Accessibility Award.
So Buzzy kaapt dan weer twee awards weg: naast Campaign Champ of the Year voor Carrefour, waarbij ze hun eindejaarscampagne personaliseerde, slepen zij ook Digital for Good champ voor Cera, met hun straffe campagne met impact ‘De notenkrakken’ in de wacht!
Ook Yungo wint twee awards! Zij brachten een straffe TikTok-strategie tot leven voor Gevaco waarmee ze de Brand Awareness alsook de Engagement award voor de spectaculaire opening van de Hubo winkel in Tongeren, op hun palmares noteren.
Vervolgens mochten we MultiMinds voor zowel Immersive Journey als Digital Craftmenship award voor Dechra Pharmaceuticals op het podium roepen.
De Conversion award neemt Dynamate mee naar huis, dit voor Livwise-Barbecook website.
De Product launch award werd gewonnen door iO met hun Do-It-Yourself Brascan voor Van de Velde.
De Innovative Disruptor award staat nu te blinken bij Chathive voor hun Revolutionising CX with AI voor Vlaio.
Tot slot mocht MvH Media de Maximised Impact Award in ontvangst nemen, voor de Tour De France campaign voor de webshop ‘Fashion For Cycling’.
Jullie maken het verschil!
De Digital Champs & Impact Awards, een initiatief van de digitale professionals & agencies federatie FeWeb, bekronen de meest impactvolle digitale projecten. Naast de Digital Champs Awards voor de meest impactvolle websites, webshops, apps en campagnes, reikte FeWeb ook de Digital Impact Awards uit voor de meest impactvolle digitale transformatie-projecten.
De jury beoordeelde de 60 inzendingen op basis van de strategie, het gebruikersvoordeel en de innovatie van het digitale project. De Digital Champs Awards gelden als de referentie voor digitale expertise op het vlak van development, e-commerce en digitale marketing.
Overzicht van alle winnaars
- Website Champ of the Year: Drisag website door Think Tomorrow
- Webshop Champ of the Year: Zelfbouwmarkt Replatforming door Studio Emma
- Campaign Champ of the Year: Carrefour Campaign door So Buzzy
- Accessibility Champ of the Year: Brussels Capital Region website door iO
Special Awards
- Engagement: Hubo ‘Relive the legend’ door Yungo
- Brand Awareness: Tiktok by Gevaco door Yungo
- Innovative Disruptor: Revolutionising CX with AI by Vlaio door Chathive
- Maximised Impact: Tour De France campaign by Fashion For Cycling door MvH Media
- Product launch: Do-It-Yourself Brascan by Van de Velde door iO
- Digital for Good: Cera campaign door So Buzzy
- Conversion: Livwise-Barbecook door Dynamate
- Immersive Journey: Dechra Pharmaceuticals by MultiMinds
- Digital Craftmenship: Dechra Pharmaceuticals by MultiMinds
De juryleden
- Pascal Sabbe (LensOnline)
- Sonja Van Dorslaer (The e!Erlebnis)
- Edouard Seynaeve (Wepika)
- Régine Lambrecht (Eleven Ways)
- Frederik Dooms (Capibara/The Belgium AI Index)
- Jan Moons (AE/UXpro)
- DavyTollenaere (Stairway)
- Roland Gerets (Momentum Leisure)
The Digital Champs & Impact Awards, organized by FeWeb and powered by Combell, Simba Service & MediaMarketing with the support of Sirris & Unizo.