Google Optimisation Workshops (NL): Strategy for Google Ads
In deze halve-dag workshop graven we dieper in Google Ads. Je beschikt reeds over goede voorkennis van Google Ads en je hebt al praktijkervaring.
Iedereen die met Google Ads aan de slag gaat, wil graag een positief rendement op investering. Maar hoe ga je dit nu praktisch waar maken? Hoe bereken je bijv. rendement op advertentieuitgaven voor een site die leads genereert? Wat moet je doen als je campagnes te weinig vertoningen of klikken genereren? Of wat moet je doen als je campagne niet (voldoende) rendabel is. Voor elk probleem bieden we in deze workshop een oplossing aan.
Inhoud van de cursus
Je leert praktische strategieën aan op het gebied van
- meer volume
- meer marge (rendement op advertentieuitgaven of ROAS)
- meer marktaandeel
- meer marktgrootte
We gaan dieper in op optimalisatie strategieën voor lead generation website, informatieve of niet commerciële sites?
In deze workshops gaan we dieper in op de de automatische biedstrategieën die vandaag de dag mogelijk zijn.
We eindigen met het belang van conversiemetingen en attributierapporten.
Over de docent
Lore is de oprichter en zaakvoerder van AdSpecialist. Zij was sinds 2007 Account Manager bij Google, op de afdeling AdWords in Dublin. Daar specialiseerde ze zich in Google AdWords en Google Analytics
Sinds 2010 werkt ze als consultant en trainer voor bedrijven, agentschappen en universiteiten. Ze werkte intensief mee aan Google projecten in de Benelux als Google Engage, Google Partner Academy, Digitaal Atelier, Digital Masters Academy. Als spreker was Lore te gast o.a. bij Wolters Kluwer, Solvay Business School, Google Analytics User Conference, Ugent, Karel De Grote hogeschool. Sinds 2016 doceert ze het vak ‘Digital Marketing’ en ‘Digital Masters Academy’ aan studenten marketing in Thomas More. Lore is eveneens trainer van het Google Digitaal Atelier.
Deelnemen
Het aantal deelnemers is beperkt tot 15 personen om de kwaliteit en de interactiviteit van de opleiding te waarborgen.
Korting
Is je bedrijf nog geen lid van FeWeb, dan is dit het moment! Zo verdien je meteen je lidgeld geheel of gedeeltelijk terug.
Daarnaast kan je beroep doen op de KMO-Portefeuille (als je bedrijf in Vlaanderen ligt) en/of van Cevora (als je bedrijf onder PC200 valt).