Hoe AI-tools inzetten voor marketing personalisatie
Dit online gebeuren maakt deel uit van een tweedelige reeks, waar we vier experten aan het woord laten die verhelderende inzichten verschaffen rond het gebruik van AI-tools om de customer experience te verbeteren. Tijdens deze eerste sessie nemen de inspirerende sprekers Philippe Vlaemminck (MultiMinds) en Geert Vromman (Cropland) met plezier het woord.
De webinars kaderen binnen het twee-jarig Vlaio Tetra project Start2AIM en is opgezet vanuit de Odisee hogeschool door de opleidingen Elektronica-ICT en Marketing (CenSE). Er wordt een traject opgezet op maat van de Vlaamse KMO waarbij deze de mogelijkheden leert van AI gedreven marketing automation, met als specifiek doel de customer experience te optimaliseren.Dit project krijgt de steun van FeWeb.
Wil je zelf ook starten met AI gedreven marketing personalisatie? We zijn steeds op zoek naar nieuwe cases. Wil je meer info of sluit je graag aan?
Bezoek onze projectwebsite of mail naar info@start2aim.be!
(Na het registreren voor dit evenement krijg je toegang tot de webinar link)
Programma
10:00 - 10:10 | Welkom + inleiding Start2AIM project (Onderzoekers Odisee)
10:10 - 10:40 | "Digital Customer Experience: hoe begin ik er aan?" (Philippe Vlaemminck van MultiMinds) + Q&A
10:40 - 11:10 | “Met AI voor personalisatie starten, dat is starten met de basics.” (Geert Vromman van Cropland) + Q&A
Sprekers
Philippe Vlaemminck (Multiminds) heeft meer dan 20 jaar ervaring in IT en ondernemerschap en heeft vele opdrachten uitgevoerd in binnen- en buitenland. Door deze rijke en gevarieerde ervaring heeft hij een goed idee over hoe middelgrote en grote ondernemingen hun data en datastromen organiseren en wat het potentieel is als deze geaggregeerd worden.
In deze korte sessie zal Philippe zijn ervaringen delen over de meest voorkomende vragen en problemen waarmee klanten naar MultiMinds komen:
- Ik wil meer inzetten op digitale analyse maar hoe begin ik eraan?
- Wat heb ik nodig op gebied van tools, op gebied van mensen, kennis?
- Hoe ziet het ideale team eruit? Moet ik een data scientist in dienst nemen?
- Hoeveel kost dat? Wie draagt deze budgetten in de realiteit?
- Kan ik Artificiële Intelligentie inzetten en waarom zou ik dat doen?
- Hoelang duurt zo een traject?
Er worden enkele scenario’s en benaderingen overlopen. Methodologieën worden besproken om van een business idee naar een technische oplossing te komen, samen met de (starter)tools die ter beschikking zijn en de criteria waarop je hierin kan selecteren.
Cropland verhoogt de efficiëntie van haar klanten en genereert strategische inzichten aan de hand van data-analyse. Betere, datagedreven beslissingen garanderen ondernemingen namelijk een succesvolle toekomst.
Tijdens de presentatie zal Cropland tonen hoe gegevens vanuit verschillende bronnen eenvoudig aangesproken kunnen worden; vervolgens wordt er een stuk kennis of business logica aan toegevoegd om de resultaten te kunnen ontsluiten in een operationeel proces. Cropland Seeds zal gebruikt worden om aan te tonen hoe efficiëntie behaald kan worden en hoe strategische inzichten kunnen landen. Cropland Seeds komt out-of-the-box met connectoren naar verschillende gekende data-bronnen en verschillende output formaten; de eindgebruiker zal met de computertaal R de gegevens manipuleren, verwerken en ter beschikking stellen van de eindgebruiker.
De presentatie zal gebeuren door Geert Vromman, oprichter en CEO van Cropland, maar wordt begeleid door Jeroen Claes, Data Scientist.