Google Ads Return-on-Ad-Spend:Geavanceerde optimalisatie strategie
Hoe maak je van Google Ads een zelfregulerende opbrengst machine, die tegelijk focust op rendement en volume? In deze workshop leer je hoe je daarvoor de fundamenten legt en wat er ‘mogelijk’ en ‘onmogelijk’ is. Wie voorheen dacht dat deze strategie enkel toepasbaar is voor e-commerce websites, leert strategieën om ze ook toe te passen voor lead generation websites.
Dit leer je in deze opleiding:
- Wat betekent ROAS en hoe kan zelfs een Lead generation website hiervan gebruik maken?
- In hoeverre verschilt ROAS van ROI en hoe moet je het berekenen?
- Hoe kan je je campagnes op Google Ads inrichten voor meer ROAS aan de hand van de ‘Customer Journey’
- Hoe kan ROAS een hulpmiddel zijn voor zowel een groeistrategie als een kostenefficiënte strategie
Programma:
ROAS:
- Wat is ROAS en hoe bereken je het voor een webshop?
- Hoe verschilt ROAS van ROI
- Hoe bereken je ROAS voor een lead generation website?
- Waarde van macro & micro-conversies: gevaar van dubbele telling
- Blik op Cost per acquisition en Customer Lifetime value
Google Ads
- Doelen instellen in Google Ads
- Doelen importeren uit Google Analytics
- Werken met andere doelen
- Waardebepaling van doelen op schaal
- Gebruik en optimalisatie van biedstrategieën in Google Ads
Optimalisatie strategieën
- Audit van het Google Ads Account
- Google Ads Search optimalisatie checklist
- Conversie ratio optimalisatie
- Strategisch budgettering adhv de Customer Journey
Voor wie: digitale professionals bij agencies, website- en webshop eigenaren, marketing verantwoordelijken, performance marketeers
Voorkennis vereist: basiskennis en ervaring met Google Ads
Over de docentLore is de oprichter en zaakvoerder van AdSpecialist. Zij was sinds 2007 Account Manager bij Google, op de afdeling AdWords in Dublin. Daar specialiseerde ze zich in Google AdWords en Google Analytics
Sinds 2010 werkt ze als consultant en trainer voor bedrijven, agentschappen en universiteiten. Ze werkte intensief mee aan Google projecten in de Benelux als Google Engage, Google Partner Academy, Digitaal Atelier, Digital Masters Academy. Als spreker was Lore te gast o.a. bij Wolters Kluwer, Solvay Business School, Google Analytics User Conference, Ugent, Karel De Grote hogeschool. Sinds 2016 doceert ze het vak ‘Digital Marketing’ en ‘Digital Masters Academy’ aan studenten marketing in Thomas More. Lore is eveneens trainer van het Google Digitaal Atelier.
Deelnemen
Het aantal deelnemers is beperkt tot 15 personen om de kwaliteit en de interactiviteit van de opleiding te waarborgen.
Korting
Is je bedrijf nog geen lid van FeWeb, dan is dit het moment! Zo verdien je meteen je lidgeld geheel of gedeeltelijk terug.
Je kan beroep doen op de KMO-Portefeuille (als je bedrijf in Vlaanderen ligt) en op een opleidingspremie van Cevora (als je bedrijf onder PC200 valt). Zo kan je maximaal 30% van de deelnamebijdrage recupereren.