Google Analytics 4
Gebruik je Google Analytics 4 als analyse- en rapportagetool? Wil je leren hoe je vlot rapporten opbouwt en meer inzichten uit websitebezoekers kan halen? Dan is deze opleiding iets voor jou.
Dit leer je in deze Academy:
- Hoe het Web Analytics landschap er vandaag de dag uitziet
- Welke meetpunten je kan capteren, en welke selectie je maakt voor jouw case.
- Hoe je Analytics tools instelt om die data te meten.
- Wat de betekenis achter de verschillende dimensies en metrics is
- Hoe je die data omzet in een rapportage
- Welke stappen je kan nemen om inzichten ook tot actie te laten leiden.
We gaan doorheen de dag praktisch met Google Analytics 4 aan de slag. Dankzij cases en oefeningen leer je verschillende situaties kennen, en zal je zelf de eerste stappen kunnen zetten om via deze tools de marketing van je bedrijf te optimaliseren.
Programma
Analytics introductie en strategie
- Hoe ziet het landschap van Web Analytics er uit?
- Welke trends en uitdagingen zijn er vandaag de dag?
- Hoe bepaal je wat je wil meten op je website?
Google Analytics 4 data en rapporten
- Hoe werkt Google Analytics 4?
- Welke standaard data is er beschikbaar? (Enhanced measurement)
- Hoe maak je zelf rapporten aan in Google Analytics 4 en Google Looker Studio? (voormalige Google Data Studio)
- Praktijkoefening
Data rapporteren en analyseren
- Hoe rapporteer je op een duidelijke manier?
- Hoe bepaal je welke cijfers nuttig zijn?
- Hoe haal je nuttige inzichten uit je Analytics data?
- Q&A
Voor wie?
- Digitale marketeers
- Website & product owners
- Marketing & communicatie verantwoordelijken
Over de docent
Tijs Van Autreve is een digital marketeer die zich naast inhoudelijk werk in Analytics, Google Ads en SEO toelegt op opleiding en coaching binnen bedrijven en agencies. Na enkele jaren bij een vastgoedbedrijf en bij een digitaal marketing agency is hij sinds 2021 actief als freelancer. Vanuit zijn ervaring bij KMO’s en grotere bedrijven als de Belgische Voetbalbond (KBVB), Wit-Gele Kruis, Securex, Reynaers Aluminium en Bostoen brengt hij de nodige praktijkervaring mee, zowel inhoudelijk als op het gebied van externe samenwerkingen.
Deelnemen
Het aantal deelnemers is beperkt tot 15 personen om de kwaliteit en de interactiviteit van de opleiding te waarborgen.
Korting!
Is je bedrijf nog geen lid van FeWeb, dan is dit het moment! Zo verdien je meteen je lidgeld geheel of gedeeltelijk terug.
Daarnaast kan je beroep doen op de KMO-Portefeuille (als je bedrijf in Vlaanderen ligt) en op de opleidingspremie van Cevora (als je bedrijf onder PC200 valt). Zo kan je maximaal 30% van de deelnamebijdrage recupereren.
(2Mpact beschikt over de KMO-portefeuille-erkenning (nr. DV.O207084) voor het organiseren van opleidingen van organisaties).