- Digital Champs Cases
- Digital agency Duo & Barry Callebaut: een complexe en toffe uitdaging
Digital agency Duo & Barry Callebaut: een complexe en toffe uitdaging
Loopt het water je ook al in de mond bij de gedachte aan chocolade? Lees dan vooral niet verder want deze case gaat over onze samenwerking met Barry Callebaut: ‘s werelds grootste chocoladeproducent.
Benieuwd naar de digitale uitdaging van Barry Callebaut en hoe wij deze aangepakt hebben? Keep on reading: hier zit je goed.
De uitdaging
Een performante website waarin het Barry Callebaut verhaal in al zijn volledigheid op een overzichtelijke en moderne wijze wordt gevisualiseerd. Enerzijds moet de website het online gezicht van het overkoepelende Barry Callebaut worden, anderzijds een portaal waarin alle verschillende merken uitvoerig worden tentoongesteld, elk bovendien in hun eigen stijl.
De oplossing
Gezien de complexiteit van het project hebben we gekozen voor een op maat gemaakt Drupal framework, waarbij we van het begin tot het eind rekening hebben gehouden met alle wensen en noden van de klant. Dankzij onze jarenlange ervaring met Barry Callebaut wisten we heel goed waar de valkuilen en uitdagingen binnen dit project zich bevonden. Zo konden we op een heel korte tijd een mooi eindresultaat neerzetten. Efficiency is key!
De resultaten
Een performante Drupal 8 website met alles erop en eraan, waar de verschillende doelgroepen gemakkelijk en snel hun weg kunnen vinden. Denk hierbij aan het management, investeerders, de pers en potentiële nieuwe werknemers, maar in deze eerste fase ook het Food Manufacturers team: één van de commerciële units binnen Barry Callebaut, waar groothandels de nieuwste trends & insights omtrent chocoladeproducten kunnen ontdekken.
Gezien het uitgesproken internationale karakter van Barry Callebaut is het heel belangrijk dat de website in verschillende landen en talen beschikbaar is. Hierbij houden we niet alleen rekening met het vertalen van content, maar ook met de beschikbaarheid van deze content of producten in verschillende landen. We spreken hierbij over culturen.
Bij Barry Callebaut zijn zowel de content als het productaanbod zeer cultuurspecifiek: bepaalde merken en producten mogen in land A wel zichtbaar zijn, maar in land B niet. Om dit efficiënt te kunnen beheren, is binnen het door Duo ontwikkelde PIM-systeem de mogelijkheid voorzien om bepaalde producten in 1 klik met meerdere culturen te synchroniseren, of juist los te koppelen.
We gaan continu aan de slag om uit het nieuwe platform de nodige inzichten te krijgen. De prestaties worden nauwlettend in de gaten gehouden om zo de impact na te gaan en bij te sturen waar nodig. Dit met behulp van technisch toegespitste tracking en uitgebreide dashboards via Google Data Studio. Die zorgen er voor dat de mensen van Barry Callebaut de evolutie van de website zelf eenvoudig kunnen nakijken en wij proactief én snel kunnen bijsturen waar dit volgens de resultaten van de website nodig blijkt.
Heerlijk kunnen smullen van onze case? Lees de volledige versie hier.
Benieuwd naar andere digitale uitdagingen? Neem een kijkje op onze website.
0 réactions