- Digital Champs Cases
- Digital agency Duo & Jules Clarysse: een zijdezachte B2C webshop
Digital agency Duo & Jules Clarysse: een zijdezachte B2C webshop
Voor de meest kwalitatieve en ecologisch verantwoorde handdoeken kies je natuurlijk voor Jules Clarysse, dé specialist in kwalitatief en duurzaam bad- en keukenlinnen. Als enige op de Belgische markt produceren zij nog steeds lokaal.
Dat verdient uiteraard een gloednieuwe B2C webshop én een op maat gemaakte Point of Sale platform voor de Fabriekswinkel.
Zo hebben we het aangepakt:
De uitdaging
Een frisse en moderne B2C webshop die de identiteit en visie van Jules Clarysse perfect naar het scherm vertaalt, en die voor klanten helder en gemakkelijk in gebruik is. Nadat we ons eenmaal hadden vastgebeten in het project, besloten we samen met de klant om naast de webshop ook een Point of Sale kassasysteem voor de Fabriekswinkel te ontwikkelen. De combinatie van deze twee verkoopkanalen was voor Duo een interessante uitdaging die we met open armen hebben ontvangen.
De oplossing
Aan de hand van diverse workshops samen met de klant werd onder andere de structuur van de webshop helder in kaart gebracht. Dankzij de door onze UX/UI designer uitgetekende wireframes, werd deze structuur in een eerste fase globaal geschetst en daarna steeds gedetailleerder uitgewerkt. Tijdens de define fase denken we trouwens heel actief mee aan allerhande oplossingen, zo kwam het idee van een Point of Sale systeem voor de Fabriekswinkel ter sprake.
De resultaten
Een frisse, moderne en responsive Drupal 8 website aangevuld met Drupal Commerce. Uiteraard hebben we deze module aangepast om aan de noden en wensen van de klant te voldoen, en barst ook deze website van de custom ontwikkelingen. We hebben bovendien ook een koppeling met een ERP systeem gemaakt, voor zowel de webshop als de Point of Sale van de Fabriekswinkel.
Handdoeken moeten er niet alleen mooi uitzien, ze moeten natuurlijk ook fijn aanvoelen. Maar hoe breng je dit nu op een aantrekkelijke manier over op een digitaal platform? Na een workshop samen met de klant waren we het er snel over eens dat het een inspirationele webshop moest worden. De zachtheid van de handdoeken moet je je kunnen voorstellen wanneer je ze op de website bekijkt. Om dit te kunnen bewerkstelligen hebben we voor zachte, vrouwelijke pastelkleuren gekozen en hebben we op elke productdetailpagina een schermvullende afbeelding voorzien waarin wordt ingezoomd op de stof. Er zijn bovendien bijna geen extra grafische elementen gebruikt. Dit zorgt ervoor dat het product echt centraal komt te staan.
Is onze klant tevreden? Absoluut. Duo tevreden? Zeker en vast.
Bezoek onze website voor nog meer digitale uitdagingen.
0 réactions