- Digital Champs Cases
- TAGMAG, een user-first digitaal nieuwsplatform | Bits of Love
TAGMAG, een user-first digitaal nieuwsplatform | Bits of Love
TAGMAG is een nieuwssite en community voor jongeren die geïnteresseerd zijn in entertainment, tech en lifestyle. Hoewel het platform voornamelijk als nieuwsfeed fungeert, is het daarnaast ook de thuisbasis van hun reality shows. De gloednieuwe website zorgt er niet enkel voor dat TAGMAG hun content makkelijker kan beheren, maar ook om hun doelgroep van meer dan 500.000 maandelijkse lezers effectief te kunnen bereiken.
De uitdaging
De vorige TAGMAG site gebruikte een verouderd content management system dat door de jaren heen veel problemen begon te veroorzaken bij het bijwerken en laden van content, wat tot frustratie leidde bij zowel lezers en adverteerders als de bijdragers zelf. Bovendien was er, ondanks voornamelijk mobile verkeer, geen mobiele versie van de website, wat leidde tot hoge bounce rates en zowel minder lezers als conversies.
Verwelkom je publiek
TAGMAG's doelgroep bestaat voornamelijk uit 16- tot 24-jarige lezers, met voornamelijk mobile verkeer als gevolg. In juli 2021 bezocht 92,38% van de lezers de site op hun telefoon. Aangezien de vorige website niet werd ontworpen met mobile gebruikers in gedachte, speelde dit project een cruciale rol in het aanspreken van hun gebruikersbestand.
Gemiddeld schommelden de bouncepercentages dit jaar consistent rond de 90%, terwijl dit na de lancering van de nieuwe website meteen daalde tot 20%.
Onze aanpak
Op basis van onze expertise in content hubs en ons onderzoek met behulp van tools zoals imec's Digimeter, hebben we samen met TAGMAG een digitale productstrategie ontwikkeld en deze kunnen vertalen naar een stevige data & content architectuur, resulterend in een krachtiger beheersysteem en een betere ervaring voor de eindgebruiker. En dit allen in slechts enkele maanden tijd.
De website werd gebouwd met gebruik van ons Javascript-expertise en beschikt over een robuust en geoptimaliseerd content management systeem met behulpzame WYSIWYG-features die snel en eenvoudig onderhoud bieden aan de content creators en bijdragers. De nieuwe layout prioriteert leesbaarheid en kan veel meer (relevante) inhoud weergeven aan de hand van een infinite scroll om ervoor te zorgen dat je nooit zonder nieuws komt te zitten. Daarnaast betekent dit voor TAGMAG optimale omstandigheden voor advertentieconversies, plus een efficiëntere manier om hun content te beheren.
Advertising integraties
Naast het bieden van een algemeen verbeterde gebruikerservaring, speelde het Bits of Love team een belangrijke rol in het coördineren van de noodzakelijke advertentie-integraties zodat TAGMAG gemakkelijk zowel advertenties van derden als die van henzelf kan weergeven. Meer specifiek hebben we gewerkt aan cross-platform en gedecentraliseerde publicatiemogelijkheden, dynamische ad insertions, en duplicate content penalties.
HIGHLIGHTS
- Mobile-vriendelijke layout die meer dan 90% van de lezers ontvangt
- Verhoogde engagement en gebruikersretentie
- Een makkelijk toegankelijke, vertrouwelijke en schaalbare content hub
- Hogere conversieratio's op advertenties
Performance
In de maand na de launch kende het aantal bezochte pagina's per sessie een stijging van 130% en is de gemiddelde sessieduur verdubbeld. Zelfs in een tragere nieuwsmaand met 11.73% minder sessies dan in juni gingen pageviews 103.33% omhoog.
Op naar de toekomst
Deze opstelling is een cruciale opvoering vanuit een contentperspectief. De nieuwe content hub zorgt ervoor dat TAGMAG in staat zal zijn om gedecentraliseerde content te bieden, de transitie naar een video-first benadering een realiteit te kunnen maken, en hun positie als een sterke speler in het Nederlandstalige medialandschap te verstevigen.
Bezoek de live website hier: https://tagmag.news/
Ontwikkeld met 🖤 door Bits of Love.
0 réactions