- Digital Champs Cases
- 130 jaar Club Brugge vieren met een interactieve AR experience | Bits of…
130 jaar Club Brugge vieren met een interactieve AR experience | Bits of Love
In samenwerking met Club Brugge en Yondr, is de 'We AR Bruges' campagne een leuke en interactieve manier om Brugge te ontdekken en terug te blikken op 130 jaar Club Brugge geschiedenis.
Om 130 spannende jaren aan Club Brugge geschiedenis naar behoren te koppelen aan de geschiedenis van Brugge, was het doel om een interactieve out-of-home citymarketingcampagne te creëren.
Daarbij was het de bedoeling om deze campagne te koppelen aan een werkelijk unieke fan ervaring die zich ook buiten het gebruikelijk publiek richt, om zowel toeristen als Club Brugge-supporters die elders wonen te betrekken om de naamsbekendheid en het verband van Club Brugge te vergroten. De campagne liep van 30 oktober 2021 tot en met 30 januari 2022.
HET CONCEPT
We AR Bruges is een interactieve wandeltocht met een combinatie van een digitale ervaring met 7 interactieve missies, een fysiek verkooppunt (de Club City Shop) en OOH-displays (bedrukte banners bij belangrijke monumenten in het Brugse stadscentrum).
Deze OOH-banners zijn blijvende triggers voor een interactieve webervaring die je individueel of in een groep uitvoert in een opmerkelijke openbare ruimte. Dit is een win-win-win-scenario:
-
toeristen maken kennis met het Club merk,
-
de stad trekt nieuwe bezoekers aan bij bestaande Club fans,
-
en Club is in staat om nieuwe gekwalificeerde leads te genereren.
Een hoofddoel van deze campagne was dan ook om het bezoekersaantal van de pop-up Club Brugge City Shop in de winkelstraat van Brugge te verhogen; de laatste missie en bestemming van de wandeltocht.
DE EXPERIENCE
We AR Bruges is een AR webapplicatie die bestaat uit 7 progressieve missies terwijl je Brugge verkent in een wandeling van 1.830 meter. Als je de uitdagingen voltooit, ontvang je een gratis geschenk in de City Shop (stickers & een speld). Scan op elke locatie de QR-code en bewijs dat jij het in je hebt om naast Noa Lang te sprinten of een doelpunt te scoren tegen Simon Mignolet.
Als Official Supplier en digitale partner van Club Brugge heeft Bits of Love het mobiele platform ontworpen en ontwikkeld, gecoördineerd tussen alle partijen, en al de nodige technologieën geïntegreerd in een performante, mobile-first web ervaring.
DE UITDAGINGEN
Het uitvoeren van een complex en ambitieus project binnen de performance beperkingen van een mobiele webapplicatie bracht een behoorlijk aantal creatieve en technische uitdagingen met zich mee.
Immersive media agency Yondr stond in voor het bedenken van creatieve en interactieve AR-concepten die haalbaar zijn binnen een beperkt websysteem en het vervolgens optimaliseren van deze concepten voor allerlei soorten mobiele devices.
De moeilijkheden waarmee Bits of Love werd geconfronteerd, kwamen voort uit het bedenken van een sterk ontwerp, het implementeren van meertalige ondersteuning, het creëren van het overkoepelende platform dat goed werkt op alle soorten mobiele apparaten, en de ingewikkelde privacykwesties bij missies die meerdere dagen duren binnen een mobiele browser.
Missie volbracht!
Gedurende de hele campagne werd de website 166.000 keer bekeken met een gemiddelde engagement rate van 92,76%.
Deze betrokken Club fans voltooiden maar liefst 9.239 missies in 6.696 sessies, goed voor 35.000 geschatte deelnemers in totaal. De campagne leverde 3.472 gekwalificeerde leads op.
Ook lieten Club fans weten dat ze echt van de volledige ervaring genoten als een nieuwe manier om Brugge te ontdekken, en kregen we lovende recensies van supporters die het unieke concept loven.
De We AR Bruges campagne tilt interactieve citymarketing naar een hoger niveau en benadrukt de inspanningen van Club Brugge verder als een pionier in het Belgische digitale sportlandschap.
Bekijk de volledige case hier: https://www.bitsoflove.be/our-work/130-years-of-club-brugge
Ontdek de campagne op wearbruges.be !
0 réactions