- Digital Champs Cases
- Duo & VLAM vzw
Duo & VLAM vzw
VLAM vzw, het Vlaams Centrum voor Agro- en Visserijmarketing, voert promotie voor de producten en diensten van de sectoren landbouw, tuinbouw, visserij en agrovoeding. Voor groenvanbijons.be en tuinaannemer.be maakten we nieuwe websites.
De uitdaging.
Met Groenvanbijons.be wil VLAM consumenten aantrekken en inspireren, en de aankoop van groen laagdrempeliger maken. Een belangrijk onderdeel van deze website is de plantengids, die gebruiksvriendelijk in gebruik moet zijn. Tuinaannemer.be helpt in de eerste plaats particulieren in hun zoektocht naar een tuinaannemer. Ook bij dit design was er extra aandacht voor het inspirerende karakter en gebruiksgemak van de site. Enerzijds voor particulieren, zodat ze gemakkelijk de weg vinden naar een tuinaannemer. Anderzijds voor de tuinaannemer, die een profielpagina kan aanmaken en promotiemateriaal kan downloaden om zichzelf extra in de kijker te zetten.
De oplossing.
Aangezien het hoofddoel van beide websites is om de doelgroepen te inspireren, herbergen ze een veelheid aan informatie en fotomateriaal. Ten slotte stond het gebruiksgemak en het inbouwen van een goede zoekfunctie bij deze websites hoog op de prio-list, om gebruikers te leiden naar de informatie die ze zoeken. Gezien al deze mogelijkheden in de nieuwe websites ondergebracht moesten worden, sprak het voor zich dat we het open source CMS Drupal 9 kozen. Bovendien zorgt dit CMS ook voor de nodige flexibiliteit om zelf content toe te voegen, nog een checkbox op de wishlist van VLAM die we zo konden inlossen.
De resultaten.
Groenvanbijons.be en tuinaannemer.be kregen beide een moderne, frisse look en feel en inspireren en informeren de doelgroep om zich te omringen met meer groen. Het doelgroepgerichte design is trouwens het resultaat van een volledig voortraject waarmee we de doelgroep, hun verwachtingen en kenmerken in kaart brachten.
Lees de complete case van VLAM vzw hier.
Benieuwd naar meer uitdagingen? Bekijk onze website.
0 réactions