Over Lean UX & Agile

Lean UX & Agile

Omwille van het Coronavirus, zal deze opleiding enkel online te volgen zijn. We splitsen de opleiding op in 2 dagen, namelijk dinsdag 21/04 en woensdag 22/04, telkens van 9u00 tot 10u30 en van 11u tot 12u30.

Hoe kan je zowel je ontwikkelingsprocessen als de gebruiksvriendelijkheid van je websites verbeteren? Hoe haal je de juiste informatie uit je stakeholders en je onderzoeksdata? Welke voordelen haal je uit een story map, de tweedimensionele product backlog? Hoe test je de usability van je realisatie? 

In deze opleiding leer je hands-on wat Lean UX voor jou kan betekenen, op welke principes dit gebaseerd is en hoe je dit op een agile wijze uitrolt.  

Programma

Wat is Lean UX en wat is het belang ervan?

  • Design thinking
  • Agile software development
  • Lean startup

Principes van Lean UX

  • Multidisciplinair team
  • Success = resultaat
  • Probleem is leidend
  • Voorkom overbodig werk
  • Getting-Out-Of-the-Building (GOOB)
  • Realisatie is belangrijker dan analyse

Lean UX iteratief proces

  • Probleemstelling en veronderstellingen:
    - Stakeholder veronderstellingen
    - Research veronderstellingen
    - Prioritiseren van veronderstellingen
    - Testen van veronderstellingen
  • Bouwen van een Minimal Viable Product (MVP)
    - Prototyping van MVP
    - Collaborative design - multidisciplinaire teams
    - Story mapping & story telling
    - Agile en UX als parallelle tracks tijdens de ontwikkeling
  • Experimenteer, onderzoek en verzamel feedback:
    - Verzamelen van feedback van stakeholders, collega's, potentiële klanten, etc.
    - Analytics
    - A/B testen
    - Usability testen van MVP

Voor wie?

  • UX professionals (visual, concept, service designers)
  • Product managers
  • Middle managers die met designers moeten werken
  • Bedrijven die naar een nieuwe manier zoeken om (interne of externe) digitale producten te maken

Docent

Jan Moons is freelance user researcher en coach. Co-founder van UXpro, een online dienst voor het uitvoeren van remote unmoderated usability testen. Meer dan 20 jaar ervaring in het user experience domein met focus op gebruikers- / usability testen.

Praktisch

Het aantal deelnemers is beperkt tot 15 personen om de kwaliteit en de interactiviteit van de opleiding te waarborgen.

Korting

Is je bedrijf nog geen lid van FeWeb, dan is dit het moment! Zo verdien je meteen je lidgeld geheel of gedeeltelijk terug.

Daarnaast kan je beroep doen op de KMO-Portefeuille (als je bedrijf in Vlaanderen ligt) en/of van Cevora (als je bedrijf onder PC200 valt). Deze opleiding is een samenwerking van FeWeb en 2Mpact. (2Mpact beschikt over de KMO-portefeuille-erkenning (nr. DV.O207084) voor het organiseren van opleidingen van organisaties).

Aanmelden

Sorry, de aanmeldperiode is voorbij.

Prijzen

Word gratis FeWeb Fan of FeWeb Member

Deelnamebijdrage:

  • FeWeb Members: €350
  • FeWeb Fans: €525
  • Non Member: €600

De deelnameprijs na tussenkomst van de KMO-Portefeuille (30%):

  • FeWeb Members: €245
  • FeWeb Fans: €367,5
  • Non Member: €420

Opleidingspremies

Korting voor bedrijven lid van Mediarte / PC 227

FeWeb vertegenwoordigt de digitale sector in het paritair comité voor de audiovisuele media (PC 227 met als opleidingsfonds Mediarte). Alle bedrijven aangesloten bij Mediarte mogen de FeWeb Fan prijs selecteren.

Meer info over de KMO Portefeuille

Deze opleiding wordt georganiseerd door 2Mpact voor FeWeb vzw. Voor deze opleiding kan u gebruik maken tot 30% subsidie op de deelnameprijs in functie van uw specifieke bedrijfssituatie via de kmo-portefeuille. Op de online registratiemodule van de kmo-portefeuille geeft u de deelnameprijs in. De KMO-portefeuille wordt het best aangevraagd na ontvangst van de factuur. U vindt hier de algemene voorwaarden en privacy policy en meer informatie over de KMO-portefeuille terug.

Organisatie verzorgd door 2Mpact, erkend dienstverlener KMO-portefeuille DV.O207084

    Website created and supported by Starring Jane & Procurios
    Sluiten