Hoe AI-tools inzetten voor marketing personalisatie
Dit online gebeuren maakt deel uit van een tweedelige reeks, waar we vier experten aan het woord laten die verhelderende inzichten verschaffen rond het gebruik van AI-tools om de customer experience verbeteren. Tijdens deze tweede sessie nemen de inspirerende sprekers Timothy Verhaeghe (WebFaster) en Nick Veenhof (Dropsolid) met plezier het woord.
De webinars kaderen binnen het twee-jarig Vlaio Tetra project Start2AIM en is opgezet vanuit de Odisee hogeschool door de opleidingen Elektronica-ICT en Marketing (CenSE). Er wordt een traject opgezet op maat van de Vlaamse KMO waarbij deze de mogelijkheden leert van AI gedreven marketing automation, met als specifiek doel de customer experience te optimaliseren. Dit project krijgt de steun van FeWeb.
Wil je zelf ook starten met AI gedreven marketing personalisatie? We zijn steeds op zoek naar nieuwe cases. Wil je meer info of sluit je graag aan?
Bezoek onze projectwebsite of mail naar info@start2aim.be!
(Na het registreren voor dit evenement krijg je toegang tot de webinar link)
Programma
10:00 - 10:10 | Welkom + inleiding Start2AIM project (Onderzoekers Odisee)
10:10 - 10:40 | "7 zaken die ik graag had geweten vooraleer ik een personalisatie strategie implementeerde bij een Fortune 500 bedrijf” (Timothy Verhaeghe van WebFaster) + Q&A
10:40 - 11:10 | “Personaliseer en creëer digitale ervaringen met een Open DXP platform” (Nick Veenhof van Dropsolid) + Q&A
Sprekers
Timothy is een data scientist en was co-founder van Taglayer, een bedrijf actief binnen de sector van website personalisatie. Ze hielpen onder meer bedrijven als Randstad, Test-Aankoop en Suzuki met opzetten van website personalisatie trajecten en assisteerden hen met hun machine learning efforts.
Timothy zal vandaag zijn belangrijkste lessen delen ivm het opzetten van personalisatie trajecten bij andere bedrijven en wat hij achteraf gezien anders zou doen. Hij zal uit de doeken doen hoe je een personalisatie strategie moet aanvatten en wat de grootste misverstanden zijn op het vlak van personalisatie.
Dropsolid begeleidt ambitieuze bedrijven, overheden en organisaties om de beste versie van zichzelf online te zetten. Marketingteams in alle windstreken bouwen met Dropsolid Experience Cloud open digitale ervaringen die bezoekers activeren en converteren. Ontwerp en beheer je websites. Bouw een relevante, consistente en persoonlijke digitale ervaring die je bezoekers raakt en activeert. Hun Drupalgebaseerde, API-first Digital Experience Platform helpt je marketeers en developers daarbij.
Er is een shift online van CMS (Content Management Systemen) naar DXP (Digital Experience Platformen) en van SaaS (Software as a Service) naar COSS (Commercial Open Source). Nick Veenhof legt uit hoe je je bedrijf kan klaarstomen voor deze nieuwe digitale trein, wat dit betekent in de praktijk en ook hoe je dit zelf of via een partner kan aanpakken. Een van de hoekstenen van een DXP is personalisatie en het gebruik van machine learning voor assisted decision making, waar ook de nodige aandacht aan besteed wordt.