Cookie Academy voor digitale pro's
Het gaat van kwaad naar erger. Na de bocht van 180° die de GBA (Gegevensberschermingsautoriteit) maakte voor het gebruik van analytische en statistische cookies, maakt diezelfde GBA online marketing zo goed als onmogelijk. Daar komt nu ook het EU-akkoord over een nieuwe ePrivacy Regulation bij dat binnenkort in het Europees Parlement besproken wordt.
Als digitale professional word je geacht 'legal compliant' projecten af te leveren. Maar wat als blijkt dat het gebruik van cookies, fingerprints en pixels op websites absoluut niet transparant is en niet in overeenstemming is met de “Cookiewet”? Hoe kan je dan nog 'compliant' zijn?
Met deze FeWeb Academy sessie wordt het opnieuw voor je duidelijk hoe je cookies kan inzetten en aan welke regels je je dient te houden. Je leert meer over de cookie management platforms, je onderscheidt een correcte van een onvolledige cookie-banner en je komt meer te weten over de toekomst van cookies.
Wat mag je verwachten?
- Een opfrissing over cookies en GDPR
- Wat nu met analytische en statistische cookies?
- Cookies & online marketing: wat mag en kan?
- Hoe kies je een consent management platform?
- De cookie banner: cases en voorbeelden van hoe het wel en niet moet
- Help, mijn data steekt de grens over!
- What about the future: cookieless future, Google FloC,...
Planning
Het juridische gedeelte heeft plaats op dinsdag 4 mei van 9 tot 11u via Zoom.
Het marketing-technisch luik gaat door op donderdag 6 mei van 9 tot 10u30 via Zoom.
Voor wie?
- Online marketeers die meer inzicht willen in de cookiewet/GDPR en over de impact hiervan op hun website & business.
- Webbouwers die hun kennis willen bijschaven rond het cookie-proof maken van nieuwe projecten.
Over de docent
Deze interactieve opleiding wordt gegeven door:
Bart Van den Brande
Bart Van den Brande is lid van de Nederlandstalige Orde van advocaten aan de Balie van Brussel sinds 2001. Bart heeft een uitgebreide expertise opgebouwd in media- en reclamerecht, marktpraktijken en consumentenbescherming, intellectueel eigendomsrecht, internet en e-commerce, privacy- en databescherming, IT, software ontwikkeling en de kansspelenwetgeving. Bart werd sedert 2013 jaarlijks omwille van zijn expertise in media en entertainment recht door het internationale vaktijdschrift Global Law Experts als enige Belgische advocaat aangeduid als aanbevolen specialist in media & entertainment law.
Kim Verhaegen - Grava
Als expert in programmatic advertising groeide Kim bij Grava (voorheen bekend onder de naam Fairetail) door naar Head of Consultancy. Zijn sterkte? Projecten benaderen met een kritische, resultaatgerichte blik. Als digital performance marketing agency uit Mechelen focust Grava zich op strategisch sterke digitale sales campagnes. KPI’s, data & analytics vormen hun DNA.
Deelnemen
Het aantal deelnemers is beperkt tot 15 personen om de kwaliteit en de interactiviteit van de opleiding te waarborgen.
Korting tot 30%
Is je bedrijf nog geen lid van FeWeb, dan is dit het moment! Zo verdien je meteen je lidgeld geheel of gedeeltelijk terug.
Daarnaast kan je beroep doen op de KMO-Portefeuille (als je bedrijf in Vlaanderen ligt) en vorder je 30% van de opleidingskost terug.
> FeWeb-lid: 250€ wordt 175€ met de KMO-Portefeuille
> FeWeb-fan: 375€ wordt 262,5€ met de KMO-Portefeuille
> Non-Member: 500€ wordt 350€ met de KMO-Portefeuille
Check ook de opleidingspremie van Cevora (als je bedrijf onder PC200 valt).
Deze opleiding is een samenwerking van FeWeb en 2Mpact. (2Mpact beschikt over de KMO-portefeuille-erkenning (nr. DV.O207084) voor het organiseren van opleidingen van organisaties).