SEO Advanced Masterclass (NL)
SEO algoritmes begrijpen en bespelen voor zoekmachine succes
Deze intensieve Search Engine Optimisation opleiding (advanced niveau) onthult de werking van zoekmachine algoritmes en het volledige scala aan technieken om meer zoekmachineverkeer aan te trekken en te doen converteren middels content optimalisatie, link building en technische optimalisatie.
Met de vele praktische tips, tricks en tools kunnen deelnemers direct zelf aan de slag om SEO initiatieven te implementeren of om met vertrouwen een SEO agentschap tegemoet te treden.
Deze online opleiding heeft plaats op dinsdag 16 en donderdag 18 november telkens in de voormiddag.
Inleiding
- Het belang van Search Engine Optimisation anno 2021
- De werking van zoekmachines
- Het algoritme ontleed: inzicht in de 200+ factoren die bepalend zijn voor SEO succes
On-page optimalisatie
- Keyword research uitvoeren
- Meta tags optimaliseren
- Zichtbare tekst en titels optimaliseren
- Beelden en video optimaliseren
- Zelf een SEO audit uitvoeren
Off-page optimalisatie
- Belang en werking van link-building
- Backlink profiel analyse maken
- Zelf links creëren
- Link partners identificeren en benaderen
- Links verdienen
Technische optimalisatie
- Search Console inzetten en begrijpen
- Duplicate content penalties vermijden
- Mobile first: het belang van een goede mobiele ervaring
- Laadsnelheid analyseren en verbeteren
- Structured data toevoegen en rich snippets
Resultaatmeting
- Het monitoren van uw SEO rankings
- Het monitoren van uw SEO verkeer
- Het monitoren van uw SEO conversies
Concrete leerdoelstellingen
- Diepgaand inzicht in de 200+ factoren die bepalend zijn voor SEO succes
- Het definiëren van een roadmap en prioriteiten voor het verbeteren van SEO
- Optimaliseren van content voor zoekmachines
- Begrijpen en toepassen van link building technieken
- Technische optimalisaties doorvoeren
- Het meten van SEO vooruitgang en succes
Voor wie ?
- Digital marketeers
- Website verantwoordelijken / product owners
- Marketing en communicatie medewerkers
- Content editors / webredacteuren
Over de docent
Remco van der Beek (Strategie & Analytics Wolf bij Lone Wolves) beoefent digitale marketing sinds het ontstaan ervan. Hij heeft een schat aan digitale marketing expertise en een extreme focus op het meten van resultaten. In de afgelopen 20 jaar heeft Remco gewerkt met grote en kleine bedrijven, b2c en b2b, for-profit en non-profit in West-Europa. Op zijn track record staan Telenet, Orange, GAMMA, Brouwland, Connections, Bridgestone Europe, DPG Media, Cargill, Cathay Pacific, Westminster Abbey, en vele anderen. Remco was docent digitale marketing aan de HZ University of Applied Sciences en deelt zijn kennis en ervaringen graag in trainingen, workshops en presentaties.
Deelnemen
Het aantal deelnemers is beperkt tot 15 personen om de kwaliteit en de interactiviteit van de opleiding te waarborgen.
Korting tot 65%
Is je bedrijf nog geen lid van FeWeb, dan is dit het moment! Zo verdien je meteen je lidgeld geheel of gedeeltelijk terug. Want een FeWeb-lid betaalt slechts de helft van het niet-ledentarief.
Daarnaast kan je beroep doen op de KMO-Portefeuille (als je bedrijf in Vlaanderen ligt) en op een opleidingspremie van Cevora (als je bedrijf onder PC200 valt). Zo kan je maximaal 30% van de deelnamebijdrage recupereren.