Meetup: Welke regels respecteren bij influencer marketing?
Het regent regels: elke instantie die van ver iets met influencer marketing te maken heeft, wil scoren met al dan niet verplichte guidelines. Hoe kan je als agency, content creator en influencer nog correct communiceren? Deze MeetUp brengt je helemaal bij en geeft een blik op de toekomst.
Als we het over influencer guidelines hebben, denken we meteen aan de hashtags die bij een commerciële boodschap vermeld moeten worden. Ook al beweegt er heel wat op het vlak van de 'ad disclosure', daar blijft het vandaag niet meer bij.
De controles die de FOD Economie momenteel uitvoert, gaan breder dan de correcte vermeldingen. Ook inhoudelijke, financiële, fiscale en administratieve aspecten worden onderzocht.
De Audiovisuele Diensten Richtlijn die in Vlaanderen in mei 2021 omgezet werd in een nieuw mediadecreet, zorgt bovendien voor een nieuwe interpretatie van de verplichtingen van agencies, content creators en influencers. Diezelfde oefening gebeurde ook in de Franstalige gemeenschap en in alle andere Europese landen. Met als gevolg x verschillende interpretaties en regels.
Tijdens de online MeetUp van 30 november om 11u kom je te weten hoe je als agency, content creator en influencer correct kan communiceren en werken.
Bart Van den Brande en Isha Upadhyaya van Sirius Legal analyseerden de verplichtingen en bieden je een helder kader om legal compliant te werken.
Deelnemen
Deze MeetUp gaat online in het Nederlands door.
Past het je niet op dat moment?
Geen probleem! Schrijf je in als deelnemer en ontvang de link van de opname na de MeetUp.
Neem gratis deel als FeWeb member
Ben je niet zeker of je bedrijf lid is van FeWeb? Check het hier
Nog geen lid? Ontdek de ledenvoordelen, word lid en neem gratis deel. Of word FeWeb Fan en geniet van een voordeeltarief.
Over de spreker
Bart Van den Brande is lid van de Nederlandstalige Orde van advocaten aan de Balie van Brussel sinds 2001. Bart heeft een uitgebreide expertise opgebouwd in media- en reclamerecht, marktpraktijken en consumentenbescherming, intellectueel eigendomsrecht, internet en e-commerce, privacy- en databescherming, IT, software ontwikkeling en de kansspelenwetgeving. Bart werd sedert 2013 jaarlijks omwille van zijn expertise in media en entertainment recht door het internationale vaktijdschrift Global Law Experts als enige Belgische advocaat aangeduid als aanbevolen specialist in media & entertainment law.
Als advocaat-stagiair bij Sirius Legal helpt Isha Upadhyaya ondernemingen graag verder met alle aspecten van een digitale transformatie. Na een tweetalige bachelor in Brussel behaalde ze een master in de rechten met onderscheiding aan de KU Leuven. Ze is aangesloten bij de balie van Brussel sinds 2021.