Over Cookie(less) Academy voor digitale pro's

Cookie(less) Academy voor digitale pro's

2022 startte met stevig vuurwerk:

  • Zowel nationale als Europese Data Protection Authorities veroordeelden het gebruik van zowel Google-producten als andere Amerikaanse tools omwille van illegale data transfers.
  • Ook het IAB Behavioural Advertising Framework werd onderuit gehaald.
  • Eerder slaagde de Belgische overheid er niet in om de expliciete opt-in voor analytische en statistische cookies af te schaffen zoals in onze buurlanden.  

Cookieless toepassingen en data strategieën op basis van first party cookies worden naar voor geschoven als mogelijke oplossingen. 

De dood van de third party cookie en de veranderende regelgeving zijn gamechangers in data gedreven campagnes

De praktijk toont aan dat data gedreven creativiteit in de toekomst nog steeds mogelijk is en zelfs aan belang wint. Een essentieel onderdeel van een optimale klantrelatie.

Bart Van den Brande - SiriusLegalIn deze FeWeb Academy leer je van Bart Van den Brande (Sirius Legal)  hoe je privacy compliant projecten oplevert. Welke impact hebben de recente uitspraken op jouw werkwijze? Mag je nog werken met US-tools en hoe maak je afspraken met je klanten?

Kim Verhaegen - GravaKim Verhaegen van Fightclub legt uit welke technische maatregelen je moet nemen om compliant te kunnen werken. Welke tools kan je gebruiken en hoe verloopt het ganse proces?

Pieter Jadoul_200x200Tot slot zal Pieter Jadoul van AdSomeNoise je uitleggen hoe je een creatieve aanpak op basis van persoonsgebonden en vooral niet-persoonsgebonden gegevens ontwikkelt. Wat zijn de do's and dont's? Aan de hand van cases van adverteerders toont Pieter hoe je hier concreet mee aan de slag kan.

Met deze FeWeb Academy wordt het opnieuw voor je duidelijk welke cookies je op welke manier kan inzetten.

  • Je leert aan welke regels je je dient te houden.
  • Je leert meer over cookie management platforms
  • Je onderscheidt een correcte van een onvolledige cookie-banner
  • Je begrijpt de impact van een 1st party data aanpak
  • Je begrijpt hoe een cookieless toekomst jouw business beïnvloedt  
  • Je leert hoe persoonsgebonden en niet-persoonsgebonden data op een legale wijze te gebruiken

Wat mag je verwachten?

  • Een (korte) opfrissing over cookies en GDPR
  • Wat nu met analytische en statistische cookies?
  • Cookies & online marketing: wat mag en kan?
  • Hoe kies je een consent management platform? 
  • De cookie banner: cases en voorbeelden van hoe het wel en niet moet
  • Help, mijn data steekt de grens over! 
  • De impact van de cookieless future op digital
  • De uitdagingen van een 1st party cookie data strategie
  • Het gebruik van persoonsgebonden en niet-persoonsgebonden data

Voor wie?

  • Online marketeers die meer inzicht willen in de cookiewet/GDPR en over de impact hiervan op hun website, apps, campagnes & business.
  • Webbouwers, digital agencies en professionals die hun kennis willen bijschaven rond het cookie-proof maken van nieuwe projecten.  

Over de docenten

Deze interactieve online opleiding wordt gegeven door:

Bart Van den Brande

Bart Van den Brande - SiriusLegalBart Van den Brande is lid van de Nederlandstalige Orde van advocaten aan de Balie van Brussel sinds 2001. Bart heeft een uitgebreide expertise opgebouwd in media- en reclamerecht, marktpraktijken en consumentenbescherming, intellectueel eigendomsrecht, internet en e-commerce, privacy- en databescherming, IT, software ontwikkeling en de kansspelenwetgeving. Bart werd sedert 2013 jaarlijks omwille van zijn expertise in media en entertainment recht door het internationale vaktijdschrift Global Law Experts als enige Belgische advocaat aangeduid als aanbevolen specialist in media & entertainment law.

Kim Verhaegen - Fightclub (ex-Grava)

Kim Verhaegen - Grava.pngAls expert in programmatic advertising groeide Kim bij Grava (voorheen bekend onder de naam Fairetail en recent samengegaan met Fightclub) door naar Head of Consultancy. Zijn sterkte? Projecten benaderen met een kritische, resultaatgerichte blik. Als digital performance marketing agency uit Mechelen focust Fightclub zich op strategisch sterke digitale sales campagnes. KPI’s, data & analytics vormen hun DNA.

Pieter Jadoul - AdSomeNoise

Pieter Jadoul_200x200Pieter heeft vele jaren ervaring in verschillende functies en mediatypes (digitaal, radio, televisie, jobadvertenties en kranten). Hierdoor heeft hij een brede kennis van het Belgische medialandschap. Daarnaast verdiepte hij zich in alles wat met digitaal te maken heeft (video, display, audio, native, search).

Pieter's passie voor data en digital zette hem er ook toe aan zich verder te verdiepen in de datawetgeving en een DPO-opleiding te volgen.

Momenteel staat hij aan het hoofd van de media-afdeling van AdSomeNoise. Een Belgisch bureau gespecialiseerd in data driven creativiteit voor klanten als Scooore, Thalys, ING, Believing (Juntoo & Exterioo),...

Deelnemen

Het aantal deelnemers is beperkt tot 15 personen om de kwaliteit en de interactiviteit van de opleiding te waarborgen.

Korting tot 30%

Is je bedrijf nog geen lid van FeWeb, dan is dit het moment! Zo verdien je meteen je lidgeld geheel of gedeeltelijk terug.

Daarnaast kan je beroep doen op de KMO-Portefeuille (als je bedrijf in Vlaanderen ligt) en vorder je 30% van de opleidingskost terug.
> FeWeb-lid: 250€ wordt 175€ met de KMO-Portefeuille
> FeWeb-fan: 375€ wordt 262,5€ met de KMO-Portefeuille
> Non-Member: 500€ wordt 350€ met de KMO-Portefeuille

Check ook de opleidingspremie van Cevora (als je bedrijf onder PC200 valt).

Deze opleiding is een samenwerking van FeWeb en 2Mpact. (2Mpact beschikt over de KMO-portefeuille-erkenning (nr. DV.O207084) voor het organiseren van opleidingen van organisaties).

Aanmelden

Sorry, de aanmeldperiode is voorbij.

Prijzen

Word gratis FeWeb Fan of word FeWeb Member

Opleidingspremies

Mediarte / PC 227

FeWeb vertegenwoordigt de digitale sector in het paritair comité voor de audiovisuele media (PC 227 met als opleidingsfonds Mediarte). Alle bedrijven aangesloten bij dit PC genieten van de FeWeb Fan deelnameprijs.

Deze opleiding wordt georganiseerd door 2Mpact voor FeWeb vzw. Voor deze opleiding kan u gebruik maken tot 30% subsidie op de deelnameprijs in functie van uw specifieke bedrijfssituatie via de kmo-portefeuille. Op de online registratiemodule van de kmo-portefeuille geeft u de deelnameprijs in. De KMO-portefeuille wordt het best aangevraagd na ontvangst van de factuur. U vindt hier de algemene voorwaarden en privacy policy en meer informatie over de KMO-portefeuille terug.

Organisatie verzorgd door 2Mpact, erkend dienstverlener KMO-portefeuille DV.O207084

Website created and supported by Starring Jane & Procurios
Sluiten