Google Analytics Masterclass
Dit leer je in deze Academy:
- Het strategisch gebruik van web analytics-data van je bedrijf naar een hoger niveau tillen
- Het identificeren van essentiële KPI's om bedrijfswaarde te monitoren
- Het configureren van Google Tag Manager voor eenvoudige dataverzameling
- Geavanceerde configuratie van Google Analytics
- Waardevolle inzichten verwerven met betrekking tot kanaal- en campagneperformantie, contentperformantie en gebruikersgedrag
- Creëren van professionele en aantrekkelijke Google Data Studio dashboards om je Google Analytics-data te rapporteren
Programma
Setting the scene
- Het plannen van je digitale analytics roadmap
- Definiëren van je KPI's met behulp van een scorecard methodologie + oefening
Google Tag Manager configureren voor dataverzameling
- Hoe verzamelt Google Analytics gegevens?
- De rol van Google Tag Manager en de datalayer bij het verzamelen van data
- Het implementeren van tags voor het traceren van bestandsdownloads, videogebruik, linkklikken, knopklikken, formulieren etc. + oefeningen
Google Analytics configureren
- Doelen en trechters configureren om succes te monitoren
- Filters gebruiken om meer relevante datasets te verkrijgen
- Koppeling van Search Console aan Google Analytics voor inzicht in organische zoektermen en verkeer
- Koppelen van Google Ads accounts voor 360° inzicht in betalend zoekmachineverkeer
- Opzetten en inzetten van remarketing doelgroepen
- Bijhouden van zoektermen en gebruik op de site
- Aanpassen van de standaard kanaalgroepering
- E-commerce tracking instellen
Van data naar inzichten
- Het belang van campagnetime-out voor conversieattributie
- Evalueren van kanaal- en campagneperformantie met een 360°-benadering + oefening
- Analyseren van multi-channel effecten + oefening
- Performantie van content evalueren + oefening
- Analyseren van on-site events waaronder bestandsdownloads, videogebruik, linkklikken, knopklikken, formulieren, enz. + oefening
- Analyseren van user journeys + oefening
- Gebruik van segmentatie voor diepere inzichten + oefening
- Aangepaste rapporten configureren + oefening
- Databronnen verbinden met uw Google Data Studio-dashboard
- De lay-out van je dashboard aanpassen
- Overzicht van soorten dashboardwidgets
- Filters en segmenten gebruiken
- De distributie van dashboards plannen
- Oefening: maak je eigen Data Studio-dashboard
Voor wie?
- digitale marketeers
- website & product owners
- marketing & communicatie verantwoordelijken
Over de docent
Remco van der Beek (Strategie & Analytics Wolf bij Lone Wolves) beoefent digitale marketing sinds het ontstaan ervan. Hij heeft een schat aan digitale marketing expertise en een extreme focus op het meten van resultaten. In de afgelopen 20 jaar heeft Remco gewerkt met grote en kleine bedrijven, b2c en b2b, for-profit en non-profit in West-Europa. Op zijn track record staan Telenet, Orange, GAMMA, Brouwland, Connections, Bridgestone Europe, DPG Media, Cargill, Cathay Pacific, Westminster Abbey, en vele anderen. Remco was docent digitale marketing aan de HZ University of Applied Sciences en deelt zijn kennis en ervaringen graag in trainingen, workshops en presentaties.
Deelnemen
Het aantal deelnemers is beperkt tot 10 personen om de kwaliteit en de interactiviteit van de opleiding te waarborgen.
Korting!
Is je bedrijf nog geen lid van FeWeb, dan is dit het moment! Zo verdien je meteen je lidgeld geheel of gedeeltelijk terug.
Daarnaast kan je beroep doen op de KMO-Portefeuille (als je bedrijf in Vlaanderen ligt) en op de opleidingspremie van Cevora (als je bedrijf onder PC200 valt). Zo kan je maximaal 30% van de deelnamebijdrage recupereren.