Setup en beheren van Google shopping campagnes en andere feed-based campagnes
Als webshop eigenaar of marketing verantwoordelijke voor de webshop, kan je niet om Google Shopping heen. Maar er komt heel wat bij kijken. Ten eerste moet Google elke dag precies op de hoogte gebracht worden welke producten bij jou op voorraad zijn, en ten tweede moet je strategisch je budget kunnen inzetten in Google Ads, zodat je het rendement op advertentie-uitgaven kan maximaliseren.
In deze workshop focussen we op het tweede deel: nl. je campagnes en budget inzetten in Google Ads, zodat je het rendement op advertentie-uitgaven kan maximaliseren.
Daarbij komen heel wat praktische ‘how-to’s aan bod.
Dit leer je in deze opleiding:
- Google Ads en Merchant Center koppelen
- Meertalige Feeds beheren voor hetzelfde doelland
- Een klassieke Google Shopping campagne aanmaken
- Leren strategisch werken met custom labels
- Performance Max campagnes instellen
- Performance Max campagnes optimaliseren
Programma:
Google Shopping
- De klassieke Google Shopping campagnes
- De structuur van Google Shopping campagnes
- Custom Labels strategisch leren gebruiken
- Performance Max campagnes instellen
- Performance Max campagnes strategisch optimaliseren
- Google Shopping campagnes beheren op basis van een ROAS strategie
Voor wie: webshop owners die binnenkort starten of reeds gestart zijn met Google Shopping, marketing verantwoordelijken, performance marketeers
Voorkennis vereist: neen
Over de docentLore is de oprichter en zaakvoerder van AdSpecialist. Zij was sinds 2007 Account Manager bij Google, op de afdeling AdWords in Dublin. Daar specialiseerde ze zich in Google AdWords en Google Analytics
Sinds 2010 werkt ze als consultant en trainer voor bedrijven, agentschappen en universiteiten. Ze werkte intensief mee aan Google projecten in de Benelux als Google Engage, Google Partner Academy, Digitaal Atelier, Digital Masters Academy. Als spreker was Lore te gast o.a. bij Wolters Kluwer, Solvay Business School, Google Analytics User Conference, Ugent, Karel De Grote hogeschool. Sinds 2016 doceert ze het vak ‘Digital Marketing’ en ‘Digital Masters Academy’ aan studenten marketing in Thomas More. Lore is eveneens trainer van het Google Digitaal Atelier.
Deelnemen
Het aantal deelnemers is beperkt tot 15 personen om de kwaliteit en de interactiviteit van de opleiding te waarborgen.
Korting
Is je bedrijf nog geen lid van FeWeb, dan is dit het moment! Zo verdien je meteen je lidgeld geheel of gedeeltelijk terug.
Je kan beroep doen op de KMO-Portefeuille (als je bedrijf in Vlaanderen ligt) en op een opleidingspremie van Cevora (als je bedrijf onder PC200 valt). Zo kan je maximaal 30% van de deelnamebijdrage recupereren.