Google Analytics Masterclass
Klinken Web Analytics tools zoals Google Analytics 4 en Google Tag Manager je bekend in de oren, en wil je leren hoe je die in de praktijk kan gebruiken? Dan is deze opleiding iets voor jou.
Je leert hoe je met een gestructureerde aanpak Web Analytics opzet voor jouw organisatie of klant.
Dit leer je in deze Academy:
- Hoe het Web Analytics landschap er vandaag de dag uitziet
- Welke meetpunten je kan capteren, en welke selectie je maakt voor jouw case.
- Hoe je Analytics tools instelt om die data te meten.
- Hoe je die data omzet in een rapportage.
- Welke stappen je kan nemen om inzichten ook tot actie te laten leiden.
We gaan doorheen de dag praktisch met Google Analytics 4 en Google Tag Manager aan de slag. Dankzij cases en oefeningen leer je verschillende situaties kennen, en zal je zelf de eerste stappen kunnen zetten om via deze tools de marketing van je bedrijf te optimaliseren.
Programma
Analytics introductie en strategie
- Hoe ziet het landschap van Web Analytics er uit?
- Welke trends en uitdagingen zijn er vandaag de dag?
- Hoe bepaal je wat je wil meten op je website?
Google Analytics 4 data en rapporten
- Hoe werkt Google Analytics 4?
- Welke standaard data is er beschikbaar? (Enhanced measurement)
- Hoe maak je zelf rapporten aan in Google Analytics 4 en Google Looker Studio? (voormalige Google Data Studio)
- Praktijkoefening
Google Tag Manager & Google Analytics 4 instellen
- Hoe werkt Google Tag Manager?
- Hoe stel je zelf nieuwe tracking in?
- Wat kan je in Google Analytics zelf nog instellen om data doelgerichter te maken?
- Praktijkoefening
Data rapporteren en analyseren
- Hoe rapporteer je op een duidelijke manier?
- Hoe bepaal je welke cijfers nuttig zijn?
- Hoe haal je nuttige inzichten uit je Analytics data?
- Q&A
Voor wie?
- digitale marketeers
- website & product owners
- marketing & communicatie verantwoordelijken
Over de docent
Tijs Van Autreve is performance marketeer met een grote voorliefde voor lesgeven en coaching. Na enkele jaren bij een vastgoedbedrijf en bij een digitaal marketing agency is hij sinds 2021 actief als freelancer. Hij helpt marketingteams met strategisch advies, en neemt zelf Analytics, Google Ads en SEO in de praktijk op. Met ervaring bij bedrijven als de Belgische Voetbalbond (KBVB), Wit-Gele Kruis, Securex, Reynaers Aluminium en Bostoen brengt hij de nodige praktijkervaring mee om je kennis over Analytics naar het volgende niveau te tillen.
Deelnemen
Het aantal deelnemers is beperkt tot 12 personen om de kwaliteit en de interactiviteit van de opleiding te waarborgen.
Korting!
Is je bedrijf nog geen lid van FeWeb, dan is dit het moment! Zo verdien je meteen je lidgeld geheel of gedeeltelijk terug.
Daarnaast kan je beroep doen op de KMO-Portefeuille (als je bedrijf in Vlaanderen ligt) en op de opleidingspremie van Cevora (als je bedrijf onder PC200 valt). Zo kan je maximaal 30% van de deelnamebijdrage recupereren.