Tools & AI inzetten voor klanten: wat moet je juridisch op orde hebben? (NL)
Ongetwijfeld zet je als digitale professional en agency heel wat tools in voor je klanten. Bij het bedenken en uitwerken van je digitale projecten komt vandaag AI te pas en/of ontwikkel je AI-toepassingen op maat voor je klanten.
Het gebruiken en aanraden van tools en sinds de AI-Act ook het inzetten van AI brengt heel wat juridische risico's met zich mee. Bart Van den Brande van Sirius Legal legt tijdens de online Academy session op dinsdag 11 juni van 9 tot 12u30 uit hoe je als digitale professional en agency hier best mee omgaat en hoe je je aansprakelijkheid juridisch moet regelen.
Op deze vragen krijg je een helder en pragmatisch antwoord:
- Hoe bepaal je welke tools wel en niet geschikt zijn?
Wat zijn vanuit juridisch oogpunt de voorwaarden waaraan een goede (AI-) tool moet voldoen?
Hoe zorg je voor gepaste vendor assessments die jou en je teams helpen de juiste keuzes te maken? - Wat moet er zeker in contracten met leveranciers staan om jouw risico en aansprakelijkheid te minimaliseren?
- Welke voorbeelden of template contracten kunnen je eventueel helpen?
- Wat is het belang van (AI) Impact Assessments en Data Protection Impact Assessments?
- Wat is het belang van AI policies in je bedrijf?
- Waarop moet je letten als je op "eigen AI" gebaseerde tools aanbiedt aan je klanten?
Voor wie?
Deze online FeWeb-opleiding is bedoeld voor managers van éénpersoonsbedrijven, webbureau’s en digitale agencies die zich ervan willen verzekeren dat ze juridisch conform werken zowel als bedrijf als in hun relatie met de klant.
Over de docent
Bart Van den Brande
Bart is de oprichter en Managing Partner van Sirius Legal. In 2010 liet hij de Brusselse advocatenwereld achter zich om op een andere manier aan recht te gaan doen. Anders, directer, persoonlijker, betaalbaar en met 100% focus op de digitale economie.
Korting
Is je bedrijf nog geen lid van FeWeb, dan is dit het moment! Zo verdien je meteen je lidgeld geheel of gedeeltelijk terug.
Daarnaast kan je beroep doen op de KMO-Portefeuille (tot 30% tussenkomst als je bedrijf in Vlaanderen ligt) en/of van Cevora (tot 80€ per opleiding als je bedrijf onder PC200 valt).