- Digital Champs Cases
- Bits of Love en Club Brugge innoveren verder in digitale 'fanbeleving'!
Bits of Love en Club Brugge innoveren verder in digitale 'fanbeleving'!
Een nieuwe design, nieuwe features,... de Club App straffer dan ooit tevoren!
App 2.0 vol innovatie :
- Nieuwe user interface & branding
- Real-time loyalty en digitale toegang tot het stadion
- Meer dan 5000 reviews met 4,8 op 5 sterren
In de voetbalwereld is Club Brugge een pionier met een sterk digitaal merk en een hechte community van supporters. Dankzij haar sterke sociale mediakanalen kon ze zelfs een virtuele kampioenenviering organiseren in volle lockdown. De introductie van de Club ID en vele nieuwe innovaties in de app maken het verhaal compleet.
Het werk achter de schermen : data & project management
Als digitale partner stond Bits of Love in voor zowel strategie, design als ontwikkeling van de nieuwe app en het centrale beheersysteem. Daarbij zorgen we ook steeds voor de coördinatie en analyses, zodat Club Brugge helemaal ontzorgd werd. Naast het beheer van grote hoeveelheden data, integreerden we partners als SportsAlliance, Twikey, Ticketmaster & Playpass. Onze expertises in uitgebreide custom data lakes en data interfaces kwamen hier volledig tot hun recht.
De liefde voor mooie interfaces & user experience
Daarnaast werd ook de informatiearchitectuur en het interface design onder handen genomen. Cruciaal onderdeel hiervan is de Club ID, het nieuwe getrouwheidsysteem van Club Brugge dat vanaf komend seizoen wordt ingevoerd. In de app kan je hierdoor in real-time jouw beloningen opvolgen en je Club ID Card opladen. Ook de ‘Live Matchday Experience’ werd uitgebreid met nog meer unieke real-time statistieken. Tenslotte werd voorzien in een digitale toegang tot het stadion via de app, een uitgebreide Kids sectie en handige ticket functies als "verkoop je zitje".
De resultaten spreken voor zich
Natuurlijk dreigden corona en de lockdown roet in het eten te gooien. Niettemin slaagden we erin om een extreem scherpe doorlooptijd van amper zes maanden te hanteren. Dankzij de duidelijke digitale focus bij Club Brugge, en onze complementaire expertises blijft dit een samenwerking vol “love”. Met meer dan 5500 reviews, en een gemiddelde score van 4,8/5 wordt de app ook door de supporters enorm gesmaakt, en daarvoor doen we het.
En we weten ondertussen : No sweat, … !
Lees de volledig case hier!
Bezoek onze website of kom eens langs om jouw digitaal product te bespreken!
0 reacties