Digital Champs MeetUp: Lead Generation voor KMO's
6 mei 2022
In deze video van de Digital Champs Meetup krijg je 3 visies over de trends in lead generation voor kmo's: Lore Van Besien (Adspecialist) focust op paid media, Mic Adam (Vanguard Leadership) op earned media en Bart van der Heijden (Sitee.io) op owned media.
Welke tendenzen?
Het paid media landschap werd de laatste tijd opgeschrikt. Niet alleen langs wettelijke kant waar de data transfers naar de US bij Google Analytics klanten als illegaal werd bestempeld en waar de opt-in voor statistische en analytische cookies gehandhaaft bleef, maar ook op technologisch vlak met de dood van de third party cookie en de aangekondigde overschakeling naar Google Analytics 4.0. Lore Van Besien focust in haar visie vooral op de opportuniteiten die GA4 biedt en op het toenemend belang van Return-On-Ad-Spend als parameter.
Bart van der Heijden van Sitee.io focuste vooral op de kleine kmo: er zijn nog steeds bedrijven zonder website terwijl tools zoals Sitee.io hen hierbij kan helpen. Daarbij is het belangrijk op te kijken naar de content die je via je site aanbiedt én die je kan herbruiken in andere kanalen. Hij brak een lans voor reviews, marketing automation en engagement.
Slechts 4% van de LinkedIn gebruikers post op regelmatige basis terwijl deze gratis communicatie op het platform waar jouw klanten actief zijn leidt tot engagement met je doelpubliek en vervolgens tot conversie. Deze social media platformen moedigen bedrijven aan om hun publiek te bereiken, bijvoorbeeld door de bedrijfsprofielpagina's en soms zelfs ook door van werknemers ambassadors te maken, bijvoorbeeld door de 'notify employees' button op LinkedIn. Mic Adam benadrukte ook het belang van planning en voorbereiding om resultaten te maximaliseren.
>> Extra: check de FeWeb Academy voor opleidingen over GA4, ROAS, Social Selling,...
>> Aanbod: 30 dagen gratis Sitee.io gebruiken. Vraag hier je demo aan
>> Bekijk de video van de MeetUp