Visie: digitaal vertrouwen verduurzamen
23 december 2022
Meer dan ooit zit de digitale professional vandaag aan het stuur om het juiste evenwicht te bepalen tussen de technologische mogelijkheden en het ethisch verantwoord ondernemen. Ga je voor optimale conversie of respect voor de privacy? Hoe zet je AI en ML in? Patrick Marck (FeWeb) pende als één van de 23 digitale experten enkele trends voor 2023 neer in de whitepaper van Mediaforta.
Het vertrouwen van de consument in de adverteerder maar ook van de klant in de aanpak van de digitale professional en het agency ligt ergens middenin. Waar het afgelopen jaar vooral diversiteit en inclusie enerzijds en het ecologisch aspect van duurzaamheid anderzijds opgang maakte binnenin een merkstrategie, zal in 2023 duurzaamheid in de digitale sector vertaald worden naar de aanpak in de praktijk op vlak van webtoegankelijkheid, het beheer van data, het gebruik van AI, etc.
Deze combinatie van duurzaamheid en ethisch ondernemen evolueert verder naar een beleidsthema en een manier om zich als bedrijf te positioneren. Duurzaam digitaal vertrouwen zal prioriteit krijgen in de merkstrategie en zijn weg vinden naar de management dashboards.
Meer lezen?
Download de whitepaper met de 23 visies op digitale marketing voor 2023