Whitepaper: de impact van AI op influencer marketing
15 november 2024
FeWeb-lid Stellar Tech onthult in zijn nieuwe whitepaper de impact van AI op influencer marketing waarbij er ingezoemd wordt op de opportuniteiten, de ethische vraagstukken en de toekomstige uitdagingen. Deze analyse komt op een cruciaal moment, met name de invoering van de Europese AI Act en de explosieve groei van generatieve AI-tools die de praktijken in de sector fundamenteel veranderen.
Lees meer over "Whitepaper: de impact van AI op influencer marketing"
Dit zijn de winnaars van de eerste Bisou Awards
18 oktober 2024
Op 16 oktober 2024 werden in Knokke-Heist de eerste Bisou Awards uitgereikt, een nieuw Belgisch initiatief dat influencers en hun meest impactvolle campagnes in de kijker zet. Onder de winnaars bevonden zich bekende namen zoals Jaël Ost, Sarah Puttemans en Kassaticket. De Influencer Marketing Alliance was present!
Lees meer over "Dit zijn de winnaars van de eerste Bisou Awards"
Met de Bisou Awards krijgt België er een glamoureuze awardshow bij, een die de crème de la crème van de Belgische influencer wereld en de synergie tussen influencers en merken in de bloemetjes zet. Want de tijden dat influencer marketing een verwaarloosbaar onderdeel waren van een marketing campagne zijn lang vervlogen. Vandaag zie je ijzersterke influencercampagnes verschijnen die hoge toppen scheren creatief én in bereik. Tijd om die initiatieven de nodige erkenning te geven. Met de steun van de Influencer Marketing Alliance, powered by FeWeb.
Lees meer over "Bisou Awards vieren influencer marketing op 16 oktober"
ACC en FeWeb kaderen faillissement Influo
28 mei 2024
Naar aanleiding van het recente faillissement van Influo, het Gentse platform voor influencermarketing, houden zowel de ACC als FeWeb eraan alle betrokken partijen gerust te stellen.
Lees meer over "ACC en FeWeb kaderen faillissement Influo"
Authenticiteit, dat is de kern van influencer marketing. Dat bleek nog maar eens te meer tijdens de drie panelgesprekken over trends, AI en responsible influencing tijdens de Stellar Influence Talks. Zo'n 150 deelnemers woonden dit event van FeWeb-lid Stellar bij, ondersteund door FeWeb | Influencer Marketing Alliance, ACC Belgium en MediaMarketing.
Een kwart van de Belgen tussen 16 en 39 jaar die influencers, content creators of celebrities volgen op sociale media, kocht de voorbije drie maanden iets door hun toedoen. Die influencers hebben niet enkel een belangrijke commerciële impact, ze zorgen voor een gezondere levensstijl. Dat blijkt uit onderzoek van Arteveldehogeschool en Comeos bij 5.663 Belgen tussen 16 en 39 jaar.
Lees meer over "SMI Barometer: Influencers kunnen zorgen voor gezondere levensstijl"
Samen Sterker: Onze discussie met staatssecretaris Alexia Bertrand over de toekomst van Influencer Marketing
24 april 2024
Vandaag was een opmerkelijke dag voor ons bij de Influencer Marketing Alliance (powered by FeWeb), want we hadden de eer om Staatssecretaris Alexia Bertrand en haar kabinet te ontmoeten en ons memorandum te overhandigen. Ons doel was helder: belangrijke vraagstukken binnen de influencer marketing sector bespreken en samenwerken aan oplossingen die onze industrie verder professionaliseren.
De imec.digimeter brengt jaarlijks de trends rond bezit en gebruik van media en technologie in Vlaanderen in kaart. 2.835 Vlamingen werden bevraagd. We zetten enkele belangrijke resultaten op een rijtje.
Lees meer over "Digitale trends in Vlaanderen volgens de imec digimeter"
ACC en Influencer Marketing Alliance by FeWeb kaarten éénzijdige weergave resultaten Influencers-onderzoek aan
26 februari 2024
In een Open Brief, gericht aan de FOD Economie, kaarten ACC en FeWeb het persbericht aan waarin de FOD een zeer éénzijdige samenvatting maakt van de Belgische resultaten van een onderzoek, uitgevoerd door de Europese Commissie. Het onderzoek betrof het al dan niet naleven van de wettelijke verplichtingen door de Influencers in de verschillende lidstaten.
Opnieuw krijgen 5 influencers een waarschuwing van de VRM
1 december 2023
Twee BV's en drie influencers ontvingen op 30 november 2023 een waarschuwing van de Vlaamse Regulator voor de Media (VRM) omdat hun commerciële posts niet als dusdanig herkenbaar zijn als reclame. Wat opvalt is dat de VRM enkel het woord 'reclame' of 'advertentie' aan het begin van de post erkent als 'duidelijk als dusdanig herkenbaar'. De VRM veroordeelt ook influencers die 'betaald partnerschap' aangevinkt hebben en de aanduiding verder in de post vermeld hebben (en dus niet in het begin). Ook andere woorden zoals 'gifted' en 'ad' worden als onvoldoende beschouwd.
Lees meer over "Opnieuw krijgen 5 influencers een waarschuwing van de VRM"
- Vorige pagina
- 1
- 2
- 3
- 4
- Volgende pagina