ACC en FeWeb kaderen faillissement Influo
28 mei 2024
Naar aanleiding van het recente faillissement van Influo, het Gentse platform voor influencermarketing, houden zowel de ACC als FeWeb eraan alle betrokken partijen gerust te stellen.
Lees meer over "ACC en FeWeb kaderen faillissement Influo"
Het Grondwettelijk Hof hakt de knoop door: geen auteursrechtenregime meer voor softwareontwikkelaars
28 mei 2024
Minister van Financiën Vincent Van Peteghem haalt zijn slag thuis: het fiscaal regime voor auteursrechten mag beperkt worden door sommige domeinen uit te sluiten. Een financiële aderlating voor heel wat werknemers en werkgevers in de IT-sector, maar de rechtsonzekerheid blijft voortbestaan voor alle creatieve talenten in onze digitale sector. Sirius Legal analyseerde het arrest van het Grondwettelijk Hof en geeft mee welke impact het heeft voor digitale agencies en creatieve beroepen.
Authenticiteit, dat is de kern van influencer marketing. Dat bleek nog maar eens te meer tijdens de drie panelgesprekken over trends, AI en responsible influencing tijdens de Stellar Influence Talks. Zo'n 150 deelnemers woonden dit event van FeWeb-lid Stellar bij, ondersteund door FeWeb | Influencer Marketing Alliance, ACC Belgium en MediaMarketing.
LicentiePro: circulaire IT partner van FeWeb
21 mei 2024
LicentiePro, een vooraanstaand bedrijf op het gebied van licentiebeheer en softwareoplossingen, gaat een strategische samenwerking aan met FeWeb om de leden te informeren over Circulaire IT, een onderwerp dat de komende jaren een steeds belangrijker aspect van de ketenverantwoording en regelgeving zal worden. De leden kunnen ook profiteren van de uitgebreide diensten en producten die LicentiePro te bieden heeft.
Lees meer over "LicentiePro: circulaire IT partner van FeWeb"
Een kwart van de Belgen tussen 16 en 39 jaar die influencers, content creators of celebrities volgen op sociale media, kocht de voorbije drie maanden iets door hun toedoen. Die influencers hebben niet enkel een belangrijke commerciële impact, ze zorgen voor een gezondere levensstijl. Dat blijkt uit onderzoek van Arteveldehogeschool en Comeos bij 5.663 Belgen tussen 16 en 39 jaar.
Lees meer over "SMI Barometer: Influencers kunnen zorgen voor gezondere levensstijl"
Bouw je een webshop voor een klant of ontwikkel je digitale betalings- en facturatiesystemen of zorg je voor de digitale beveiliging van data, dan kan je klant genieten van een extra fiscaal voordeel. Een bijkomende verhoogde investeringsaftrek geldt voor onderzoek en ontwikkeling van nieuwe producten en technologieën die geen effect hebben op het leefmilieu of het negatieve effect beperken. Je leest meer over de nieuwe investeringsaftrek in dit artikel.
Lees meer over "Nieuwe investeringsaftrek stimuleert digitale én groene investeringen"
Situaties waarbij geldende normen of grenzen overschreden worden zoals pesterijen, discriminatie en machtsmisbruik horen niet thuis op de werkvloer. Op maandag 29 april 2024 stelde de Vlaamse Minister van Media het nieuwe actieplan tegen grensoverschrijdend gedrag voor. Als sociaal fonds van de digitale en audiovisuele sector zorgt mediarte voor de uitvoering ervan. Als ondertekenaar van de Engagementsverklaring ondersteunt FeWeb dit actieplan en roept het haar leden op om aan de slag te gaan. Zo kan gernsoverschrijden gedrag vermeden of aangepakt worden.
Lees meer over "FeWeb steunt nieuw actieplan tegen grensoverschrijdend gedrag"
Samen Sterker: Onze discussie met staatssecretaris Alexia Bertrand over de toekomst van Influencer Marketing
24 april 2024
Vandaag was een opmerkelijke dag voor ons bij de Influencer Marketing Alliance (powered by FeWeb), want we hadden de eer om Staatssecretaris Alexia Bertrand en haar kabinet te ontmoeten en ons memorandum te overhandigen. Ons doel was helder: belangrijke vraagstukken binnen de influencer marketing sector bespreken en samenwerken aan oplossingen die onze industrie verder professionaliseren.
Digitale mediabestedingen overtreffen televisie
21 maart 2024
Het rapport "Digital Benchmark 2023", een samenwerking tussen UMA (United Media Agencies) en UBA (United Brands Association), analyseert de netto mediabestedingen in België. De groei van digitale media was verwacht, maar de opvallende stijging van video, vooral in lokale media, trekt de aandacht. Van alle digitale kanalen trekt social advertising de meeste mediabestedingen aan in België.
Lees meer over "Digitale mediabestedingen overtreffen televisie"
Sterke stijging van online aankopen in België
20 maart 2024
Het afgelopen jaar hebben Belgische consumenten voor maar liefst 16,3 miljard euro aan online aankopen gedaan, een stijging van meer dan 11% ten opzichte van 2022. Dit blijkt uit de jaarlijkse Market Monitor en E-commerce Barometer van Becom, de Belgische federatie van e-commerce. Vooral diensten, zoals pakketreizen en vliegtickets, zagen een aanzienlijke groei van meer dan 20% in online aankopen.
Lees meer over "Sterke stijging van online aankopen in België"
- Vorige pagina
- 1
- 2
- 3
- 4
- ...
- 34
- Volgende pagina