Herrie over guidelines voor Social Influencers
15 juni 2018
"Je moet #reclame aan elk bericht toevoegen" is één van de vele lapsussen die de brochure van de FOD Economie publiceerde enkele dagen geleden. Na massaal protest door de social influencers, FeWeb en andere beroepsverenigingen trok de FOD Economie haar guidelines in. Een afspraak op het Kabinet van Minister van Economie en Consumentenzaken Kris Peeters eind deze maand moet meer duidelijkheid brengen.
"Om het eufimistisch te zeggen, interpreteert de brochure de Belgische en Europese wetgeving op een nogal éénzijdige wijze," aldus Patrick Marck, directeur van FeWeb. "Daarbovenop 'vertaalt' de brochure de wetgeving in zeer specifieke richtlijnen die de FOD Economie zelf heeft uitgevonden, zonder overleg met de sector."
Nochtans kunnen evenwichtige en realistische guidelines een goede hulp zijn voor zowel digital agencies die met social influencers in zee gaan om campagnes uit te werken. Daarom organiseren FeWeb en Influo een overlegmeeting met de social influencers community op maandag 18 juni om 20u.
>> Mocht je interesse hebben om hieraan deel te nemen, contacteer dan Patrick Marck.