FeWeb nodigt influencers, content creators en content agencies uit voor overleg over Influencer Marketing Guidelines
21 oktober 2021
Drie jaar na de lancering van de Influencer Marketing Guidelines door het Communicatiecentrum (JEP) en FeWeb is het tijd om deze aanbevelingen te evalueren. Zorgen deze Guidelines er voor dat commerciële posts duidelijk herkenbaar zijn voor de volgers? Welke feedback halen we uit de klachten bij de JEP? Zijn de regels eenvoudig genoeg voor een brede toepassing?
Het Communicatiecentrum en FeWeb werkten een nieuw voorstel uit waarin alvast de adverteerders en de agencies zich in kunnen terugvinden. Maar wat vinden de influencers en content creators er zelf van? Als community van digitale professionals en agencies organiseert FeWeb met de steun van Mediaspecs een online overleg op woensdag 27 oktober om 18u via Zoom.
In deze online meeting stelt FeWeb het voorstel van nieuwe aanbevelingen voor en krijgen de deelnemers de mogelijkheid om hun mening en feedback te geven. Op basis van deze reacties werken FeWeb en het Communicatiecentrum verder aan een definitieve versie van de Influencer Marketing Guidelines.