Digital Champs maken het verschil: make it fly kaapt twee Awards weg

Digital Champs maken het verschil: make it fly kaapt twee Awards weg

21 oktober 2022

De blijmakers van Mamzel.eu, gemaakt door Yappa, winnen de Webshop Champ of the Year Award. De award voor beste website is voor digitalemethode.be van Signpost door Codana/The Digitals. Maar het is make it fly die als digital agency het meest bekroond wordt met de Data Driven Experience Award voor Syntra AB, de User Impact Award voor Max Mobiel en een eervolle vermelding voor de webshop van Piano’s Maene.

De Campaign Champ of the Year gaat verrassend genoeg naar een B2B boormachinemerk dat via TikTok op een hilarische wijze de doelgroep bereikt. De campagne “Nothing You Can’t Do” werd bedacht door Yungo voor Metabo.

De App Champ van 2022 is voor Contraste Digital die samen met de stad Hannuit en de studenten van de lokale scholen de “Ride&Buy” app ontwikkelde. Burgers die de fiets nemen verdienen punten die recht geven op bonnen bij lokale handelaars. “Het zijn net deze lokale handelaars die we met Sitee.io willen helpen om hun digitale omslag te realiseren,” aldus Ivan Gibnau van Sitee die de Award uitreikte.

Naast de Safeshops Awards van vorige week, winnen Mamzel en Yappa opnieuw bij de Digital Champs Awards. Maar ook de webshop Les Vilains door Weichie viel in de prijzen met een Local Disruptive Award. Het Ecommerce Platform van het jaar is voor het horeca platform van one2three. 

Hoe kan je af van de papieren invulboeken in scholen en de lessen op een educatieve wijze online aanbieden? Dat realiseert de DigitaleMethode.be van Signpost, ontwikkeld door The Digitals. Ook de rebranding en website van Mobilexpense.com door Little Miss Robot sleepte een Award in de wacht.

Specials spelen in op markttendenzen

Met een aantal special awards wil de jury de aandacht vestigen op het belang van specifieke tendenzen in de digitale markt. Met de Accessibility Award die Novation wint voor Symfoon.be, breekt de jury een lans voor zowat 15% van de online gebruikers met zicht- of gehoorproblemen. Het belang van data in digital toont de jury aan met de Data Driven Experience Award voor Syntra AB, ontwikkeld door make it fly en Kingsberry. Business modellen die de markt transformeren ontvingen de Disruptive Award, die naar Digiti gaat “Care4Today” van Johnson&Johnson en Les Vilains van Weichie.com. Met de Society Award gaat er een prijs naar een goed doel: Ensemble Solidaires door Cherry Pulp.

Zij maken het verschil

De Digital Champs & Impact Awards, een initiatief van de digitale professionals & agencies federatie FeWeb, bekronen de meest impactvolle digitale projecten. “Impact genereren doe je door echt een verschil te maken voor het bedrijf, de gebruiker of de ganse samenleving,” aldus Patrick Marck van FeWeb. “De Digital Champs zijn de bedrijven die investeren in hun digitale strategie om zo echt een verschil te kunnen maken in samenwerking met hun digitale partners.” Naast de Digital Champs Awards voor de meest impactvolle websites, webshops, apps en campagnes, reikte FeWeb ook de Digital Impact Awards uit voor de meest impactvolle digitale transformatie-projecten.

De jury beoordeelde de 73 inzendingen op basis van de strategie, het gebruikersvoordeel en de innovatie van het digitale project. De Digital Champs Awards gelden als de referentie voor digitale expertise op het vlak van development, e-commerce en digitale marketing. Zo’n 200 digitale professionals woonden de Awards bij. FeWeb verenigt meer dan 500 Belgische digitale bedrijven en 5000 professionals.

Overzicht van alle winnaars

Digital Champs Awards

  • Website Champ of the Year: The Digital Method voor Signpost door Codana/The Digitals
  • B2B Website Champ of the Year: Mobilexpense.com door Little Miss Robot/Leap Forward
  • Webshop Champ of the Year: Mamzel.eu door Yappa
  • Ecommerce Platform Champ of the Year: one2three horeca platform
  • Campaign Champ of the Year: Nothing you can’t do voor Metabo door Yungo
  • App Champ of the Year: Ride & Buy voor de stad Hannuit door Contraste Digital  

Special Digital Champs Awards

  • Accessibility Champ of the Year: Symfoon.be door Novation
  • Local Disruptive Champ of the Year: Les Vilains door Weichie
  • International Disruptive Champ of the Year: Care4Yoday voor Johnson&Johnson door Digiti
  • Data Driven Expérience Champ of the Year: SyntraAB door Kingsberry en make it fly
  • Society Champ of the Year: Ensemble Solidaires voor de slachtoffers van de overstromingen in Wallonië door CherryPulp in opdracht van de Franstalige media (RTL, RTBF, L’Avenir, NRJ, Nostalgie, LN48,…)

Eervolle vermeldingen Digital Champs Awards

  • Step into the Metaverse door iO
  • BeChauffeur voor TEC door Hungry Minds
  • Tattoo@School voor Fédération Wallonie-Bruxelles door Hungry Minds
  • KMSKA Museaum app voor KMSLA door Little Miss Robot / Leap Forward
  • AO76 webshop door Esign
  • Piano's Maene webshop door make it fly
  • The Aluminium Website voor Reynaers Aluminium door Springbok Agency
  • Diplomatie Belgium website voor FOD Buitenlandse Zaken door iO

Digital Impact Awards

  • Digital Impact Award: Ada van Contractify
  • User Impact Award: Max Mobiel Planning Platform door make it fly
  • Innovation Impact Award: Connecting industrial vehicles door Effitrax

Eervolle vermeldingen Digital Impact Awards

  • Digital Car Rental voor Dockx Rental door Jumik
  • Door Configurator door Kulapro

De Digital Champs & Impact Awards, organized by FeWeb and powered by Combell & Sitee.io with the support of imec, Sirris, Unizo & WTCB-CSTC. Event partners Bitstream, Esign & Digitalize.

Tags:

Website created and supported by Starring Jane & Procurios
Sluiten