Het derde kwartaal van 2023 is afgesloten, de zomer is voorbij en de eerste agency-events in België zijn een feit. Dat agencies zich zorgen maken over de slabakkende zomer is niemand ontgaan.
Lees meer over "Teamleader Agency Benchmark: Komt er een status quo voor agencies in 2023?"
Softwarebedrijf Teamleader heeft gebruikersdata van agencyklanten uit haar business software Teamleader Focus geanonimiseerd, geaggregeerd en vervolgens geanalyseerd. Uit die data trekt het bedrijf conclusies over de staat van de agencymarkt in H1 van 2023. Teamleader bedient ongeveer 4000 klanten in het Belgische agencysegment.
Lees meer over "Teamleader deelt de voorlopige prestaties van de agency markt in 2023"
6,4 miljard euro, dat is wat de Belgen jaarlijks online kopen in het buitenland, goed voor ongeveer 40% van de online aankopen. De Nederlanders kopen in geld iets minder in het buitenland (5 miljard euro) maar daar zij fervente online shoppers zijn komt dit overeen met 15% van de online aankopen. De Fransen kopen voor 20 miljard euro in buitenlandse webshops, goed voor 20% van de online aankopen. Dat blijkt uit een onderzoek over het jaar 2022 van Cross Border Commerce Europe.
Lees meer over "Belg spendeert 40% van online aankopen in het buitenland"
Kleinere webshops maken grote sprongen
23 juni 2023
Het aantal Belgische webshops stagneert in 2022 op zo'n 57 000 online winkels, maar in volume groeit de markt met 17,86%. Die groei zit hem vooral bij de kleinere webshops waarvan er 20% hun omzet zagen stijgen boven 1 miljoen euro. In totaal gebeurden er 165 miljoen transacties, goed voor 13,8 miljard euro aan omzet. Dat blijkt uit de E-Commerce Barometer & Market Monitor 2022 van BeCommerce/Safeshops.
Lees meer over "Kleinere webshops maken grote sprongen"
9 op 10 Belgen tussen 18 en 70 kocht het afgelopen jaar minstens 1 maal iets online. Dat toont een bevraging bij 2000 Belgen naar hun e-commerce gedrag van Ipsos, in opdracht van handelsfederatie Comeos. De Belg is hierbij honkvast. Wanneer hij een bepaald product online wil aankopen geeft 33% aan 1 vaste webshop te hebben, 40% shopt meestal bij een drietal verschillende webshops.
Lees meer over "Research: online kopen via webshop en platform bijna even populair"
De take-aways van de SMI Barometer 2023
22 mei 2023
41% van de Belgen die influencers, content creators of celebrities volgen werd ertoe aangezet om meer informatie op te zoeken over een merk, 33% begon een merk te volgen via sociale media en 28% deed zelfs een aankoop. Dat zijn enkele van de resultaten van de Social Media & Influencer Barometer van Artevelde Hogeschool en Comeos. Influencers hebben een belangrijke commerciële impact en zorgen voor een gezondere levensstijl. Content creators genieten van een meer authentieke connotatie bij de doelgroep dan influencers.
Lees meer over "De take-aways van de SMI Barometer 2023"
Een kwart van de Belgen tussen 16 en 39 jaar die influencers, content creators of celebrities volgen op sociale media, kocht de voorbije drie maanden iets door hun toedoen. Die influencers hebben niet enkel een belangrijke commerciële impact, ze zorgen voor een gezondere levensstijl. Dat blijkt uit onderzoek van Arteveldehogeschool en handelsfederatie Comeos bij 5.663 Belgen tussen 16 en 39 jaar.
Lees meer over "Influencers kunnen zorgen voor gezondere levensstijl"
De meest recente resultaten van de BeCommerce Market Monitor* tonen aan dat er het voorbije jaar 22% meer online gekocht werd dan in 2021. 8,5 miljoen Belgen shopten in 2022 online. Er werden in totaal 170 miljoen online aankopen genoteerd die een waarde van 14,7miljard euro vertegenwoordigen.
Lees meer over "Market Monitor 2022: 170 miljoen online aankopen goed voor 14,7 miljard euro"
Lage prijs en duurzaamheid lijken twee primaire drijfveren te zijn op basis van feedback van internationale bedrijven in de bloeiende ReCommerce-sector. ReCommerce is de verkoop van items die eerder in bezit waren via online C2C-marktplaatsen aan kopers die ze hergebruiken, opknappen, recyclen of doorverkopen. 93% van de consumenten zegt dat inflatie van invloed is op hun beslissing om tweedehands goederen te kopen en verkopen, met een toenemende nadruk op het verdienen en besparen van geld, waardoor de groei van ReCommerce wordt versneld.
Lees meer over "ReCommerce Marketplaces groeien 20 keer sneller dan de bredere retailmarkt"
3 takeways uit het Digital 2023 Report
27 januari 2023
Het Digital 2023 Report brengt wereldwijde data over social media, internet en e-commerce van heel wat partijen bijeen in een 465 pagina's tellende slidedeck. Heel wat cijfers dus waaruit we 3 key takeaways voor jou selecteerden.
Lees meer over "3 takeways uit het Digital 2023 Report"
- Vorige pagina
- 1
- 2
- 3
- 4
- ...
- 6
- Volgende pagina