Berichten over research

  1. ResultsAprilJune_Website_article_300x200.png

    Thuiswerk blijft de norm, maar kantoorwerk kan op vrijwillige basis bij de meeste digitale bedrijven. De coronacrisis leidde tot nog toe niet tot een ontslaggolf in onze sector, maar 6 op de 10 bedrijven paste wel het systeem van tijdelijke werkloosheid toe. 1 op de 2 bedrijven verminderde de toepassing er van in de post-lockdownperiode. 1 op de 4 bedrijven die tijdelijke werkloosheid invoerde, compenseert het inkomensverlies voor de werknemer.

    Dat blijkt uit de analyse van de FeWeb Corona Impact Barometer, een periodieke survey bij digitale agencies, freelancers en andere dienstenleveranciers om de impact van de coronacrisis te meten. In totaal namen 442 bedrijfsleiders aan de 9 onderzoeken deel, gemiddeld 50 bedrijfleiders per onderzoek. Dit onderzoek werd uitgevoerd met de steun van Sitemanager.

    Lees meer over "Analyse: welke maatregelen nemen digitale bedrijven tijdens de coronacrisis?"

    Tags:

  2. ResultsAprilJune_Website_article_300x200.png

    Bijna 2 op 3 ondernemers ervaarden een negatieve impact op de omzet in de eerste 2 maanden van de corona-crisis tot 40% van de ondernemers in de periode mei-juni. Voor 1 op de 3 ondernemers was juni een goede maand voor de omzet. Vooral e-commerce en web development projecten zijn de sterkmakers bij de digitale bedrijven.

    Dat blijkt uit de analyse van de FeWeb Corona Impact Barometer, een periodieke survey bij digitale agencies, freelancers en andere dienstenleveranciers om de impact van de coronacrisis te meten. In totaal namen 442 bedrijfsleiders aan de 9 onderzoeken deel, gemiddeld 50 bedrijfleiders per onderzoek. Dit onderzoek werd uitgevoerd met de steun van Sitemanager.

    Lees meer over "Analyse: welke impact heeft de coronacrisis op de verkoop en de omzet?"

    Tags:

  3. Website_article_300x200 (1).png

    West-Europese webshops verkopen voor 108,75 miljard euro aan goederen en diensten andere Europese landen. Dat is een stijging van 14,4 procent. Ikea is daarbij de grootste grensoverschrijdende webhandelaar. Dit blijkt uit het jaarlijkse onderzoek van Cross Broder Ecommerce Europe.

    Lees meer over "Cross border e-commerce stijgt met 14%"

    Tags:

  4. Barometer_Resultsoverview_Website_article_300x200.png

    Welke impact heeft de coronacrisis op je sales en je omzet? Welke maatregelen neem je om de continuïteit van je bedrijf te verzekeren? Hoe kijk je naar de komende maanden? Al deze vragen krijgen een antwoord in de Corona Impact Barometer van FeWeb ism Sitemanager. Ontdek hier de wekelijkse resultaten.

    Lees meer over "De resultaten van de Corona Impact Barometer van FeWeb"

    Tags:

  5. CoronaWeek3_Website_article_300x200.png

    FeWeb lanceerde in maart 2020 een wekelijkse survey om de impact van de coronacrisis op de digitale bedrijven te meten. Dit artikel gaat dieper in op de resultaten van de eerste drie die tussen 20 maart en 6 april 2020 verzameld werden. Dit onderzoek werd in samenwerking met de FeWeb-partner Sitemanager ontwikkeld.

    Lees meer over "Week 3 van de Corona Impact Barometer: een analyse van de situatie op 3 april 2020"

    Tags:

  6. CoronaBarometer_Newsletter_440x320.png

    FeWeb lanceerde in maart 2020 een wekelijkse survey om de impact van de coronacrisis op de digitale bedrijven te meten. Dit artikel gaat dieper in op de resultaten van de eerste twee edities die op 20 en 27 maart 2020 verzameld werden. Dit onderzoek werd in samenwerking met FeWeb partner Sitemanager ontwikkeld.

    Lees meer over "Welke impact heeft de corona-crisis op de digitale sector? De resultaten van maart 2020."

    Tags:

  7. Barometer 2018_Website_articlevisual_300x200.png

    De FOD Economie en minister van Digitale Agenda Alexander De Croo stelde begin oktober de 7e editie van de Barometer van de Informatiemaatschappij voor. Een van de opvallende vaststellingen is dat de digitale kloof in ons land voor het eerst onder de 10 %-grens gaat. Wij lijsten de 5 belangrijkste elementen op van deze studie. 

    Lees meer over "5 takeaways van de jaarlijkse Barometer"

    Tags:

  8. House of Marketing Yearly Marketing Survey 2018.png

    Voor de vijftiende keer organiseert het marketingconsultingbedrijf The House of Marketing de Yearly Marketing Survey, een inspiratiebron voor Belgische marketeers om focus te bieden in het snelveranderende marketinglandschap en een kristallen bol om marketingtrends te voorspellen.

    Lees meer over "31% van Belgische bedrijven neemt steeds beslissingen op basis van beschikbare data"

    Tags:

  9. AnySurfer

    In het afgelopen academiejaar liet AnySurfer 1124 hogeschoolstudenten een steekproef van 173 Belgische websites analyseren. Slechts 17,9% van de onderzochte websites is vlot bruikbaar voor internetgebruikers met een handicap.

    Lees meer over "82% websites houdt onvoldoende rekening met bezoekers met handicap"

    Tags:

  10. Barometer van de informatiemaatschappij

    Deze zomer publiceerde de FOD Economie de editie 2017 van zijn jaarlijkse Barometer van de Informatiemaatschappij. België handhaaft zijn uitstekende connectiviteit en groeit verder door in een reeks andere indicatoren zoals e-commerce en 4G-dekking.

    Lees meer over "Barometer van de informatiemaatschappij 2017: Highly connected België staat nog voor grote uitdagingen"

    Tags:

Website created and supported by Starring Jane & Procurios
Sluiten